دوربین پرچمدار سونی a9 II با قیمت 4500 دلار معرفی شد

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
سونی دوربین پرچم‌دار جدید a9 II را با مشخصات به‌روزرسانی‌شده و تغییراتی در طراحی در مقایسه با نسل قبلی رونمایی کرد.
تبلیغات

مدتی بود سؤالی برای طرفداران دوربین‌های سونی پیش آمده بود که از بین دو دوربین Sony a7S III یا Sony a9 II، کدام زودتر معرفی خواهد شد؟ درنهایت، سونی a9 II با ویژگی‌هایی جذاب و طراحی جدید وام گرفته‌شده از سونی a7R IV معرفی شد. دوربین جدید از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی مشابه نسل قبلی خود از همین سری به بازار عرضه خواهد شد. دوربین سونی a9 II به پردازنده‌ی سریع‌تر Bionz X مجهز و سرعت و دقت فوکوس خودکارش نیز ارتقا یافته است.

سونی a9 II

سونی a9 II از منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) و سیستم فوکوس تشخیص فاز بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد. این دوربین نیز همانند a9 از سیستم تشخیص فاز ۶۹۳ نقطه‌ای برخوردار است که با الگوریتم‌های جدید ویژگی ردیابی سوژه در این دوربین بهبود پیدا یافته است. سونی a9 II با نرخ تصویربرداری حداکثر ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه بدون خاموشی پس از عکاسی (Blackout)، از شاتر الکترونیکی استفاده می‌کند. نرخ عکاسی پیاپی با استفاده از شاتر مکانیکی نیز به ۱۰ فریم‌بر‌ثانیه افزایش یافته است. 

ناگفته نماند سیستم جدید ضدفلیکر تعبیه‌شده در دوربین کمک زیادی به تصویربرداری در نور مصنوعی می‌کند. ویژگی‌های جدید آلفا a9 II آن را به دوربینی بسیار مناسب برای تصویربرداری ورزشی در فضاهای داخلی تبدیل کرده است.

سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II
سونی a9 II

a9 II سونی مجهز به گریپ بزرگ‌تری از دوربین قبلی همین سری است. افزون‌براین، دوربین جدید نیز همانند سونی A7R IV با استانداردها‌ی مناسب طراحی شده که در شرایط آب‌وهوایی مختلف بتوان با آن کار کرد. کنترل‌های قسمت پشت دوربین اکنون به قسمت بالا منتقل شده‌اند. دکمه‌ی مخصوص فوکوس خودکار به قفل و دوربین نیز به دکمه‌ی روشن‌بودن فوکوس خودکار (AF-On) و جوی‌استیک نسبتا بزرگ‌تری مجهز شده است. طول عمر باتری دوربین نیز افزایش یافته و دوربین ازطریق پورت USB 3.2 Type C شارژ می‌شود. هر دو اسلات کارت SD از انواع سریع UHS-II پشتیبانی می‌کنند.

سیستم لرزش‌گیر تصویر (IS) درون بدنه‌ی دوربین a9 II نسبتا بهبود یافته و با کاهش ۰/۵ استاپ لرزش در مقایسه با مدل قبلی ارتقا یافته است. این در حالی‌ است که منظره‌یاب الکترونیکی با ۳/۷۶ میلیون نقطه، نمایشگر با قابلیت تیلت و تصویربرداری ویدئویی 4K (همچنان فاقد فیلم‌برداری ۱۰ بیت و پشتیبانی از پروفایل‌های Log)، در مقایسه با نسخه‌ی قبلی تغییری نکرده است.

برخی دیگر از ویژگی‌های جدید این دوربین شامل پشتیبانی از Gigabit Ethernet و شبکه‌ی 5GHz (802.11ac) Wi-Fi و voice memos است. پرچم‌دار جدید سونی می‌تواند حداکثر ۱۰ مجموعه از تنظیمات دوربین را در خود ذخیره کند تا اشتراک‌گذاری آن با سایر عکاسان برای اعمال تنظیمات شخصی هر یک کاربردی باشد. سونی a9 II در نوامبر (‌آبان‌) با قیمت ۴،۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات