سونی لنز ۱۳۵ میلی‌متری F1.8 سری G Master را برای مانت E رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی دست به معرفی لنز جدیدی از سری G Master زده است که امکان ثبت تصاویر با رزولوشن بالا و جلو‌ه‌های بوکه‌ی چشم‌نواز را برای عکاسان حرفه‌ای فراهم می‌کند.
تبلیغات

سونی لنز FE 135mm F1.8 GM را برای دوربین‌های فول‌فریم مانت E معرفی کرده است. این لنز رده‌بالا برای ثبت تصاویر پرتره‌ی حرفه‌ای، عکاسی از مجالس و عکاسی ورزشی مناسب است. براساس توضیحات ارائه‌شده توسط سونی:

[این لنز] از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تصویربرداری سونی بهره‌ می‌برد و با استانداردهای بالای خانواده‌ی G Master مطابقت دارد. لنز FE 135mm F1.8 GM به عکاسان اجازه می‌دهد تصاویری با رزولوشن بالا و بوکه‌های چشم‌نواز ثبت کنند؛ همین دو مورد مشخصه‌های اصلی لنزهای خانواده‌ی G Master سونی هستند.

به‌ادعای سونی، این لنز از طراحی نوری خلاقانه‌ای استفاده می‌کند که در عمل تمامی بیراهش‌های نوری مربوط‌به لنزهای تله‌فوتو را برطرف می‌کند. کاهش بیراهش‌ها و به‌هم ریختگی‌های رنگی هم از دیگر ویژگی‌های این لنز است.

سونی FE 135mm F1.8 GM

روی بدنه‌ی لنز، حلقه‌ای برای کنترل مستقیم دیافراگم قرار دارد. حلقه‌ی دیگری نیز امکان کنترل دستی فوکوس را فراهم می‌کند. کلید تغییر محدوده‌ی فوکوس، دو کلید قابل‌برنامه‌ریزی برای حفظ فوکوس و سوئیچ تغییر حالت فوکوس (بین دو حالت فوکوس دستی و خودکار) از دیگر مواردی هستند که روی بدنه‌ی این لنز جا خوش کرده‌اند.

از دیگر مشخصه‌های این محصول می‌توان به استفاده از پوشش Nano AR برای کاهش پرتوهای نوری (Flare) و پدیده‌ی روح‌زدگی (Ghosting) اشاره کرد. دیافراگم دایره‌شکل با ۱۱ تیغه، المان لنز XA برای ثبت بوکه‌های زیبا، حداقل فاصله‌ی فوکوس ۷ میلی‌متر و حداکثر بزرگنمایی ۰.۲۵ برابر، چهار موتور خطی XD برای کنترل سریع و دقیق فوکوس خودکار، الگوریتم کنترلی برای فوکوس خودکار سریع با حداقل لرزش و بدنه‌ی سبک ۹۵۰ گرمی از دیگر مشخصه‌های این محصول جدید ژاپنی‌ها هستند.

در ادامه می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده به کمک این لنز را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات