امنی ویژن از دو سنسور جدید ارزان‌قیمت رونمایی کرد

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
امنی‌ویژن از دو سنسور جدید مقرون‌به‌صرفه‌ی خود برای استفاده در فناوری‌های واقعیت مجازی و افزوده رونمایی کرد.
تبلیغات

امنی‌ویژن، شرکت پیشرو در عرصه‌ی فناوری‌های تصویربرداری دیجیتال، از دو سنسور تصویر جدید از نوع گلوبال شاتر با نام‌های OG02B1B/OG02B10 و OV9285 پرده برداشت؛ و اعلام کرد که هم‌اکنون آماده‌ی عرضه‌ی آن‌ها به بازار است. این سنسورها به‌طور ویژه برای کاربردهای مرتبط با بینایی ماشین (Machine Vision) طراحی شده‌اند؛ بنابراین می‌توان از آنها در طیف وسیعی از محصولات از جمله هدست‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) استفاده کرد. بارزترین ویژگی این دو سنسور، قیمت ارزان آنهاست.

نیاز به سنسورهای ارزان‌قیمت‌، پیامد مستقیم تقاضای روزافزون برای سنسورهای تصویربرداری است. روزبه‌روز بر تعداد و تنوع محصولاتی که از این سنسورها استفاده می کنند، افزوده می‌شود؛ بنابراین برای افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و تسهیل دسترسی به این محصولات، کاهش قیمت سنسورها امری اجتناب‌ناپذیر است. این سنسورها نه تنها برای مصرف‌کنندگان عادی، بلکه در سطح صنعتی نیز کاربرد وسیعی دارند؛ برای مثال، علاوه‌بر اینکه می‌توان در فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی از این سنسورها استفاده کرد، در طیفی گسترده از زمینه‌های صنعتی از جمله مدل‌سازی سه‌بعدی، اتوماسیون، رباتیک و حتی پهپادهای کشاورزی می توان آن‌ها را به‌کار گرفت.

امنی ویژن / omnivision

از دو سنسور یادشده، سنسور OV9285 ارزان‌قیمت‌تر است و نسبت به دیگری مشخصات پایین‌تری دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به یک سنسور ۱.۴۸ مگاپیکسلی با وضوح ۱۱۲۰×۱۳۲۸، ضبط ویدئو با نرخ ۹۰ فریم در ثانیه و زاویه پرتو اصلی (CRA) ۹درجه‌ای اشاره کرد. در مقابل، سنسور OG02B1B/OG02B10 برای دستگاه‌هایی که به وضوح بالاتری نیاز دارند، طراحی شده و دارای یک سنسور دو مگاپیکسلی با وضوح ۱۳۰۰×۱۶۰۰ و یک زاویه پرتو اصلی ۱۵درجه‌ای است. سنسور OG02B1B/OG02B10 برخلاف OV9285 در دو نسخه ارائه شده که یکی تک‌رنگ و دیگری رنگی است.

هرچند OmniVision اعلام کرده است که تولیدکنندگان می‌توانند هم در محصولات خانگی و هم صنعتی از این سنسورها استفاده کنند؛ اما کاربر نهایی بیش از هر کس از این سنسورها بهره‌مند خواهد شد. با اینکه قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، هدف اصلی از تولید این دو سنسور بوده؛ اما در زمینه‌ی ضبط تصاویر حاوی سوژه‌های متحرک یا دور شاهد بهبود قابل‌توجهی در این سنسورها هستیم. یکی از دلایل ذکرشده برای بهبود عملکرد این سنسورها در ضبط سریع تصاویر، استفاده از فناوری اختصاصی امنی‌ویژن یعنی OmniPixel 3-GS است که به‌طور ویژه برای کاهش اثرات حرکت یا همان موشن افکت و محوشدگی توسعه داده شده است. علاوه‌بر تمامی ویژگی‌های یادشده، این دو سنسور تا جای ممکن توان کمتری مصرف، و از ایجاد فشار مضاعف بر باتری جلوگیری می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات