تامرون از لنز واید 35 - 17 میلی‌متری F2.8-4 مخصوص دوربین‌های فول فریم رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تامرون از لنز مقرون‌به‌صرفه‌ی (-35mm F/2.8-4 Di OSD (A037 با طول ۸.۹ سانتی‌متر و تنها ۴۶۰ گرم وزن رونمایی کرد.
تبلیغات

تامرون امروز از لنز عریض ۳۵-۱۷ میلی‌متری F/2.8-4 Di OSD رونمایی کرد. این لنز که مناسب دوربین‌های فول‌فریم DSLR طراحی شده است تنها ۸.۹ سانتی‌متر طول و ۴۶۰ گرم وزن دارد و از این جهت در کلاس خود یکی از کوچک‌ترین‌ها و سبک‌ترین لنزها به‌شمار می‌رود.

فاصله‌ی کانونی این لنز، بازه‌ی ۱۷ تا ۳۵ میلی‌متر را شامل می‌شود که ۱۷ برای عکاسی حرفه‌ای مناظر و طبیعت مناسب بوده و ۳۵ گزینه‌ای عالی برای گرفتن عکس‌های عادی است. درخصوص گشودگی دیافراگم، در حالت عریض گشودگی  F/2.8 و در حالت تله‌فوتو گشودگی دیافراگم F/4 را ارائه می‌کند. ساختار ضدرطوبت این لنز در کنار پوشش فلوئورین تجربه‌ی عکاسی کاربر را ارتقاء می‌بخشد. برای افرادی که یک لنز فوق عریض را برای اولین‌بار تجربه می‌کنند و به‌دنبال گزینه‌ای سبک و قابل‌حمل هستند، A037 انتخاب مناسبی است. لنز مذکور با دو مانت، یکی مخصوص دوربین‌های نیکون و دیگری سازگار با دوربین‌های کانن عرضه می‌شود که اولی در تاریخ چهارم سپتامبر ۲۰۱۸ با قیمت ۵۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و تاریخ عرضه‌ی دومی متعاقبا اعلام خواهد شد.

ویژگی‌های اصلی محصول

۱. کیفیت بالای لنز برای ثبت مناظر طبیعی با جزئیات بالا

در این لنز از ۱۵ المان در ۱۰ گروه استفاده شده است؛ که از این تعداد چهار المان لنز با پراکنش اندک در نظر گرفته شده است تا میزان ابیراهی رنگی که می‌تواند در لنزهای زوم فوق عریض افزایش یابد، کنترل شود.

لنز تامرون / Tamron Lens

در لنز موردبحث، دو المان غیرکروی نیز به‌کار رفته است تا اعوجاج مانند ابیراهی به حداقل برسد. کمینه‌ی فاصله با سوژه در A037 حدود ۲۸ سانتی‌متر است؛ بنابراین، هنگام عکاسی با این لنز فوق عریض، باز کردن دریچه‌ی دیافراگم و محو کردن پس‌زمینه‌ی سوژه حتی در فاصله‌ی خیلی نزدیک با سوژه امکان‌پذیر خواهد بود.

فناوری پوشش پیشرفته به‌همراه فناوری اختصاصی تشخیص شبح‌وارگی سطح بالایی از مقاومت در برابر ضدنور را به‌همراه آورده است. مقابله با ضدنور برای لنزهای عریض همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها به‌حساب می‌آید؛ چرا که این لنزها اغلب در معرض نور شدید قرار دارند. پوشش ضدبازتاب A037 در کاهش انعکاس نور نقش به‌سزایی داشته و پدیده‌ی شبح‌وارگی را در سرتاسر بازه‌ی زوم این لنز به‌خوبی کنترل می‌کند.

۳. موتور بهینه‌شده‌ی بی‌صدا یا OSD

فناوری OSD در این لنز سبب می‌شود اولا سرعت فوکوس خودکار افزایش یافته و ثانیا نویز حاصل از فرآیند فوکوس از بین برود. با این بهینه‌سازی خلاقانه، Tamron توانسته است تا حد بسیار زیادی نویز حاصل از فوکوس را در مقایسه با موتورهای فوکوس DC کاهش دهد. همچنین، سرعت فوکوس به حدی افزایش یافته است که امکان عکاسی از سوژه‌های متحرک با دقت بالا وجود دارد.

لنز تامرون

۴. دریچه‌ی دیافراگم هفت تیغه‌

مدور دیافراگم در این محصول، امکان ثبت عکس‌هایی بی‌نظیر با جلوه‌ی بوکه را فراهم کرده است.

۵. مقاوم در برابر رطوبت

بدنه‌ی مقاوم در برابر رطوبت این لنز به‌نوعی طراحی شده است که نواحی مانت لنز و قسمت‌های حساس دیگر از آب و رطوبت و قطرات باران در امان بمانند. این یعنی لنز مورد بحث دارای یک لایه‌ی اضافه مخصوص عکاسی از محیط‌های بیرونی در شرایط سخت آب‌وهوایی است.

لنز تامرون

۶. پوشش فلوئورین

سطح المان جلویی با پوشش محافظ فلوئورین پوشانده شده است. این پوشش، مقاومت خوبی در برابر آب و چربی دارد. بنابراین، سطح جلوی لنز به‌راحتی قابل‌تمیزکردن و کمتر در خطر به‌جاماندن آثار خاک و رطوبت و اثر انگشت است. این پوشش، ماندگاری بالایی داشته و تا سال‌ها اثرگذاری خود را حفظ می‌کند.

۷. سازگاری با کنسول تامرون TAP-in

تامرون TAP-in یکی از لوازم جانبی تامرون است که امکان اتصال لنز به رایانه را فراهم می‌کند و از این طریق کاربر می‌تواند به‌راحتی فیرمور لنز را به‌روزرسانی کند یا تنظیمات فوکوس خودکار را شخصی‌سازی کند.

لنز تامرون مدل A037 قرار است اواسط شهریور، ابتدا برای دوربین‌های نیکون FX با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شود و پس از آن نسخه‌ی سازگار با کانن آن با قیمتی که متعاقبا اعلام می‌گردد، راهی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات