تست دوربین فول‌ فریم بدون آینه‌ کانن توسط عکاسان حرفه‌ای

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن پیش از معرفی دوربین فول‌فریم بدون‌آینه‌ی خود، آن را در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار داده است تا به‌خوبی دوربین را تست کنند.
تبلیغات

بازار دوربین‌ بدون‌آینه به‌سرعت درحال رشد است و دوربین‌های DSLR روزبه‌روز منسوخ‌تر می‌شوند. برخی شرکت‌های فعال در صنعت دوربین‌ دیجیتال مانند سونی و پاناسونیک، مدت‌زمان زیادی است که تمرکز خود را روی دوربین‌ بدون‌آینه قرار داده‌اند و برای گرفتن بازار این دوربین‌ رقابت می‌کنند. کمپانی بزرگ کانن که هنوز به‌طور جدی وارد بازار دوربین‌های بدون‌‌آینه نشده‌ است، قصد دارد با معرفی دوربین فول‌فریم بدون‌آینه‌ی جدید خود، به رقابت با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه بپردازد.

زمان معرفی دوربین حرفه‌ای فول‌فریم بدون‌آینه‌ی کانن ممکن است نزدیک‌تر از چیزی باشد که علاقه‌مندان عکاسی انتظار آن را دارند. گزارش شده است که تعدادی ازعکاسان حرفه‌ای کانن به‌طور مخفیانه در حال استفاده از این دوربین هستند.

به‌گزارش وب‌سایت کانن رومرز، منابع مؤثقی تأیید کرده‌اند که چرخه‌ی توسعه این دوربین تقریبا کامل شده و زمان زیادی تا معرفی آن باقی نمانده است.

ظاهرا کانن پیش از معرفی این دوربین و بعد از اینکه در پرسش‌نامه‌ای از عکاسان حرفه‌ای درخواست کرد انتظاراتشان را از یک دوربین بدون‌آینه‌ی حرفه‌ای بیان کنند، نسخه‌‌های متعددی از این دوربین در اختیار آنان قرار داد تا آن را تست کنند.

کریگ از وب‌سایت کانن رومرز، می‌نویسد:

من اطمینان بسیاری دارم که کانن پیش از سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹، محصول جدیدی معرفی می‌کند. حتی اگر این دوربین آماده‌ی تولید نباشد، خبر توسعه‌‌ی آن در مراسم Photokina (اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۸) من را متعجب نخواهد کرد.

کانن در توسعه‌ی این دوربین بسیار ایده‌پذیر بوده است و می‌خواهد با کمک گرفتن از عکاسان حرفه‌ای، از کامل بودن اولین نسخه‌ی آن اطمینان حاصل کند.

وب‌سایت کانن رومرز می‌نویسد:

کانن نمی‌خواهد اولین نسل از این دوربین به‌ خاطر خوب نبودن، بدنام شود. اولین دوربین بدون‌آینه‌ی کانن یعنی EOS M که در ماه ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۲ معرفی شد، بسیار ناامیدکننده بود.

یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی که راجع‌به دوربین بدون‌آینه‌ی جدید کانن بی‌پاسخ مانده، این است که آیا این دوربین از پایه‌ی لنز EF کانن استفاده خواهد کرد یا خیر. استفاده از پایه‌ی لنز EF، عکاسان کانن را قادر می‌سازد از مجموعه‌ی لنزهای فعلی خود استفاده کنند و توانایی این دوربین را برای رقابت و تصاحب بازار بیشتر می‌کند.

اوایل همین ماه، یکی از مدیران اجرایی سونی پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری، کانن از یک دوربین فول‌فریم بدون‌آینه رونمایی خواهد کرد. اکنون با وجود این گزارش‌ها، صحت خبر معرفی این دوربین تا پایان سال جاری بیش از پیش تقویت می‌شود.

نظر شما راجع‌به ورود کانن به بازار دوربین‌ بدون‌آینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات