مجوز استفاده از سنسور و لنزهای گوپرو برای شرکت‌های مستقل

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت گوپرو به‌‌تازگی مجوز استفاده از سنسور و لنز‌هایش را به شرکت‌های مستقل می‌فروشد.
تبلیغات

شرکت آمریکایی گوپرو که در ساخت دوربین‌ اکشن شهرت بسیاری دارد، اخیرا سود زیادی برای سهام‌داران این شرکت به ارمغان نیاورده است؛ اما این شرکت برای کسب سود بیشتر در مسیر جدیدی قدم می‌گذارد.

گوپرو به‌تازگی اعلام کرده است که مجوز استفاده از سنسور و لنز‌هایش توسط شرکت‌های مستقل را صادر کرده است. این موافقت‌نامه با شرکت جابیل که سازنده‌ی جهانی دوربین‌های گوپرو از زمان ارا‌ئه‌ی دوربین هیرو ۴ است، به امضا رسید.

گوپرو می‌گوید:

با این توافق، شرکت جابیل از طراحی مرجع پیشرفته‌ و استاندارد IP گوپرو برای تولید لنز دوربین و ماژول سنسور و استفاده از آن‌ها در محصولات سازندگان دیگر با تأییدیه‌ی گوپرو، نهایت بهره را می‌برد. این موافقت‌نامه دامنه‌ای از محصولات مانند محصولات مصرفی، تصویربرداری دیجیتال و خدماتی که هر یک از این دو شرکت ارائه می‌دهد شامل می‌شود.

به‌ گزارش وب‌سایت The Verge:

این محصولات شامل ابزار‌های مصرفی و تصویربرداری دیجیتال می‌شوند؛ به‌جز دوربین‌هایی که به‌طور مستقیم با محصولات گوپرو رقابت می‌کنند. محصولاتی که جابیل می‌سازد با برند گوپرو نخواهد بود؛ اما از تکنولوژی اساسی گوپرو برای ساخت استفاده می‌کنند.

ارزش سهام گوپرو اکنون در کمترین مقدار خود با کمتر از ۴.۷۰ دلار برای هر سهم است؛ درحالی‌که ارزش سهام این شرکت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴، ۸۶ دلار برای هر سهم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات