پاناروما‌ی ۳۶۵،۰۰۰ مگاپیکسلی، بزرگ‌ترین عکسی که بشریت به خود دیده است

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از عکاسان بین‌المللی به رهبری  فیلیپُ بلنگینی عکس پانارومای گیگاپیکسلی از کوه مُنت بلانت، بلند‌ترین کوه در اروپا، گرفته‌اند.
تبلیغات

تصاویر گیگاپیکسلی از وصل شدن هزاران عکس‌ معمولی به وجود می‌آیند. زمانی که عکس پانارومای ۳۲۰ گیگاپیکسلی لندن توسط جفری مارتین که از به هم پیوستن ۴۸،۶۴۰ عکس به وجود آمد و رکورد بزرگ‌ترین عکس دنیا را شکست، هیچ کس تصور نمی‌کرد که رکورد برای مدت‌ها شکسته شود. اما بعد از گذشت فقط ۲ سال این عکس ۳۵۶ گیگاپیکسلی رکورد‌ها را جا به جا کرد.

گروهی از عکاسان بین‌المللی به رهبری  فیلیپُ بلنگینی «Filippo Blengini»، یک عکس پانارومای گیگاپیکسلی از کوه مُنت بلانت که بلند‌ترین کوه در اروپا است،‌ منتشر کردند. این عکس ۳۵۶ گیگاپیکسلی (۳۶۵،۰۰۰ مگاپیکسل) رکورد‌دار بزرگ‌ترین عکس دنیا است و ۴۵ گیگاپیکسل بزرگ‌تر از عکس پانارومای ۳۶۰ درجه‌ی ۳۲۰ گیگاپیکسلی از شهر لندن است که در سال ۲۰۱۳ رکورد‌دار بزرگ‌ترین عکس جهان بوده است.

تصویر زیر نمای کامل ۳۵۶ گیگاپیکسلی از کوه منت بلانت است که بدون زوم گرفته شده است.

برش ۱۰۰٪ عکس نمایی از کوهنوردان را نمایش می‌دهد که از سینه‌ی جلویی کوه بالا می‌روند. این نمای برش خورده از کوهنوردان در وسط عکس اصلی قرار دارد.

100crop

نحوی عکس برداری این پروژه‌ی بزرگ به شرح به این شکل بوده است:

یک تیم پنچ نفره از عکاسان مجرب در اواخر سال ۲۰۱۴ به مدت دو هفته، مشغول به عکاسی در ارتفاعات برفی کوه منت بلانت در دمای ۱۰- درجه‌ی سلسیوس و ارتفاع ۳۵۰۰ متری بودند. این تیم از دوربین Canon 70D DSLR و لنز Canon EF 400mm f/2.8 II IS به همراه یک Canon Extender 2X III و یک سه پایِ روبوتیکِ خاص برای عکس برداری استفاده کردند.

این تیم پنچ نفره در ۳۶ ساعت عکس برداری مداوم، ۷۰،۰۰۰ عکس از زوایای مختلف کوه گرفتند. پروسه‌ی پردازش و به هم چسباندن ۴۶ ترابایت عکس، ۲ ماه به درازا کشید و نتیجه‌ی تلاش این گروه یک عکس ۳۵۶ گیگاپیکسلی است که اگر با کیفیت 300dpi چاپ شود، به اندازه‌ی یک زمین فوتبال وسعت خواهد داشت.

اگر مایل هستید در این تصویر عظیم و شگفت‌انگیز حرکت کنید یا آن را در سایز واقعی تجربه کنید به این وب‌سایت مراجعه کنید.

Mont-Blanc-View

ویدیوی زیر، پشت صحنه‌ی کوتاهی از نحوه‌ی عکس برداری را نمایش می‌دهد:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات