نیکون دوربین بدون آینه فول فریم تولید می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات ارائه‌شده توسط مدیر تیم تحقیق و توسعه نیکون نشان از این دارد که این شرکت درصدد عرضه‌ی یک دوربین بدون آینه فول فریم به بازار است.
تبلیغات

این روزها بسیاری از تولیدکنندگان نام‌آشنای محصولات عکاسی دوربین‌های بدون آینه بسیار قدرتمندی راهی بازار کرده‌اند؛ اما نیکون در این حوزه فعالیت چندان روشن و درخشانی نداشته است. در واقع تلاش نیکون در حوزه‌ی دوربین‌های بدون آینه منتهی به محصولاتی نظیر سری یک این کمپانی است که در حقیقت دوربین‌های عکاسی Point & Shoot هستند. تتسورو گوتو، مدیر تیم تحقیق و توسعه‌ی نیکون، در گفتگو با Xitek اطلاعات جدیدی در رابطه با دوربین بدون آینه نیکون ارائه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط این متخصص، دوربین بدون آینه بعدی نیکون باید از یک سنسور فول فریم بهره ببرد. با توجه به اینکه پیش از این نیز اخباری در رابطه با توسعه‌ی یک دوربین بدون آینه قدرتمند توسط نیکون منتشر شده بود، به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد رونمایی از یک دوربین بدون آینه با سنسور بزرگ توسط نیکون خواهیم بود.

گوتو مدعی شده است کمپانی‌هایی که در زمینه‌ی تولید دوربین‌های بدون آینه فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند نیاز عکاسان حرفه‌ای به دوربین‌های بدون آینه را تأمین کنند. وی با نام بردن از کمپانی‌هایی نظیر فوجی‌فیلم، الیمپوس و سونی، این کمپانی‌ها را فاقد محصولاتی برای تغذیه عکاسان حرفه‌ای می‌داند.

البته نمی‌توان سخنان گوتو را با وجود دوربین‌هایی نظیر a9 سونی آن‌چنان که باید، تأیید کرد. البته باید اذعان کنیم که دوربین‌های بدون آینه همچون دوربین‌های DSLR در کاربردهای حرفه‌ای چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

گوتو جزئیاتی از مشخصات فنی دوربین بدون آینه نیکون ارائه نکرده است. این کمپانی اخیرا دو پتنت برای لنز‌های فول فریم به ثبت رسانده که شامل یک لنز ۳۶ میلی‌متری f/1.2 و یک لنز ۵۲ میلی‌متر با دیافراگم f/0.9 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات