راهنمای خرید بهترین کیبورد برای تایپیست‌ها [فروردین ۱۴۰۳]

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
بهترین کیبوردها برای تایپ سریع و تایپیست ها
تایپ سریع به کیبوردی با ارگونومی مناسب نیاز دارد. راهنمای خرید بهترین کیبورد برای تایپیست‌ها به شما در خرید بهترین کیبورد برای تایپ سریع کمک می‌کند.
تبلیغات

برای آن دسته از ما که بخش قابل توجهی از زندگی خود را پشت میز کار می‌گذرانیم، انتخاب و خرید بهترین کیبورد حیاتی است. اگر عمده‌ی کاری که با کیبورد انجام می‌دهید، تایپ کردن نیست، برای خرید کیبورد مناسب نیازی به هزینه هنگفت ندارید و گزینه‌های ارزا‌ن‌تر هم کارتان را راه می‌اندازد؛ اما اگر ساعات طولانی در روز مشغول تایپ هستید، باید سراغ گزینه‌های بهتر بروید.

تایپیست‌هایی که قصد تایپ سریع و کارآمد را دارند، باید در انتخاب بهترین کیبورد برای تایپ سریع، چندین فاکتور را در نظر بگیرند. هنگام خرید بهترین کیبورد برای تایپ سریع باید به‌دنبال سوئیچ‌هایی باشید که پاسخگویی و دوام بالا و حداقل اصطکاک و لرزش (لق زدن) را دارند. سوئیچ‌های مکانیکی به‌دلیل بازخورد لمسی سریع، دوام و حساسیت بالا و تعمیر آسان‌تر مورد علاقه‌ی بسیاری از تایپیست‌ها هستند؛ اما ممکن است به‌دلیل صدای کلیدها برای استفاده در هر مکانی مناسب نباشند. البته نوع سوئیچ مکانیکال به‌کارر رفته در کیبورد نیز بر ویژگی‌های آن اثر می‌گذارد. ازآنجاکه به‌طور جداگانه‌ راهنمای خرید بهترین کیبورد مکانیکال را تألیف کرده‌ایم، در این مقاله کمتر به این مدل‌ها اشاره می‌‌کنیم.

حفظ وضعیت بدنی خوب هنگام تایپ در درازمدت ضروری است. به‌عنوان تایپیست باید اطمینان حاصل کنید که کیبوردتان در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشد تا به مچ‌هایتان فشار وارد نشود. کیبوردهایی با طراحی ارگونومیک و پایه‌ی تنظیم‌کننده می‌توانند درد مچ دست را کاهش و کارایی تایپ را افزایش دهند. فراموش نکنید هزینه کردن برای یک کیبورد مناسب و ارگونومیک می‌تواند ضامن سلامتی‌تان باشد. سندروم تونل کارپال که به سندروم تایپیست‌ها نیز معروف است، در درازمدت و براثر کار با کیبورد غیرارگونومیک و عدم رعایت نکات مربوط به سلامتی در کار با کامپیوتر، می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت و حرفه‌تان ایجاد کند.

اندازه‌ی کیبورد، شکل کلیدها، فاصله‌ی کلیدها از یکدیگر، سایلنت بودن یا صدا دادن سوییچ‌ها هنگام تایپ و نوع اتصال سیمی یا بی‌سیم نیز از موارد دیگری هستند که به سلیقه و عادت تایپیست برمی‌گردند. شاید کیبورد مورد علاقه یک تایپیست خاص، کیبوردی باشد که شما اصلاً با آن احساس راحتی نکنید. در نهایت انتخاب بهترین کیبورد برای تایپ سریع به ترجیح شخصی، سبک تایپ و عادات شما بستگی دارد.

بهترین کیبورد برای تایپ سریع

  • کیبورد گرین GK306W
  • کیبورد تسکو TK 8031
  • کیبورد تی دگر VIATOR T-TGK325
  • کیبورد رپو NK8800
  • کیبورد ردراگون Shiva K512
  • کیبورد لاجیتک MX Keys
  • کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI
  • کیبورد اپل مجیک

بهترین کیبورد برای تایپیست ها

کیبورد گرین GK306W

ابعاد کیبورد گرین GREEN GK306W

کیبورد گرین GK306W بهترین انتخابی است که در میان گزینه‌های اقتصادی برای تایپ سریع می‌توانید داشته باشید. این مدل از کلیدهای نرم و بی‌صدا بهره می‌برد تا تجربه تایپ خوبی را برایتان رقم بزند. استراحتگاه دست هم باعث می‌شود در مدت زمان طولانی، مچ‌هایتان خستگی کمتری حس کند.

با توجه به بی‌سیم بودن این مدل و اتصال با دانگل، کیبورد گرین نسبت به سایر مدل‌ها در این محدوه‌ی قیمت بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. کیفیت بدنه در این رنج قیمت قابل قبول است و حروف فارسی و انگلیسی روی دکمه‌ها با لایه محافظ پوشانده شده‌اند تا در درازمدت با تعریق کمرنگ نشوند. این کیبورد بی‌سیم انتخاب مناسبی برای اداره‌ها و تایپیست‌ها به‌حساب می‌آید.

کیبورد تسکو TK 8031

نمای روبرو کیبورد تسکو TK 8031

کیبورد تسکو TK 8031 گزینه‌ی اقتصادی دیگری است که با دکمه‌هایی نرم و روان و طراحی جزیره‌ای، حسی شبیه به تایپ با کیبوردهای لپ‌تاپی دارد. کار با این مدل از کیبوردها برای کسانی‌ که به تایپ با لپ‌تاپ عادت کرده‌اند و سرعت خوبی دارند، توصیه می‌شود. کیبورد تسکو ظاهری شکیل با نورپردازی ثابت RGB دارد و از ۱۰۳ کلید نرم که شامل ۱۲ کلید میانبر می‌شود، بهره می‌برد.

کیبورد تی دگر VIATOR T-TGK325

کیبورد تی دگر Viator T-TGK325 رنگ مشکی

کیبورد تی-دگر VIATOR T-TGK325، یک کیبورد کامپکت ۶۵ درصد با ظاهری بسیار زیبا و جمع‌وجور به‌حساب می‌آید. این کیبورد اولین پیشنهاد کامپکت و مکانیکال ما در فهرست بهترین کیبورد برای تایپیست ها است که در اصل به‌عنوان کیبورد گیمینگ به‌فروش می‌رسد. سوئیچ مکانیکال قرمز به‌کاررفته در VIATOR T-TGK325 با حداقل فشار تحریک می‌شود و در هنگام تایپ حس فوق‌العاده خوب و صدای دلنشین کوتاهی ایجاد می‌کند. کلیدهای مربعی با سطح فرورفته نیز در فاصله‌ی خوبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند تا خستگی و فشار را در طول تایپ کاهش دهند. این کلیدها قابل تعویض نیز هستند.

نورپردازی RAINBOW کیبورد تی-دگر قابل تنظیم است تا با سلیقه و نیاز شما هماهنگ شود. اگر عادت دارید هنگام کار نوشیدنی بنوشید، می‌توانید لیوان را با خیال راحت کنار کیبورد قرار دهید؛ زیرا کیبورد تی دگر VIATOR T-TGK325 در برابر نشت مایعات مقاومت خوبی دارد. جنس بدنه، پایه‌ی تنظیم ارتفاع و کلیدها نیز مرغوب و بادوام هستند و حس تایپ با کیبوردی باکیفیت را به شما منتقل می‌کنند.

کیبورد رپو NK8800

ابعاد کیبورد رپو NK8800

کیبورد رپو NK8800 مخصوص تایپیست‌های سرعتی و کسانی است که می‌خواهند به‌طور اصولی و حرفه‌ای تایپ ده انگشتی را تمرین کنند. این کیبورد ارگونومیک ۱۱۰ کلید استاندارد روان با طراحی مربعی فرورفته دارد که چهار کلید برای مدیا به‌عنوان پخش/توقف، قطع/وصل، قبلی، بعدی کار می‌کنند.

جنس بدنه و کلیدها در کیبورد رپو راضی‌کننده است و حروف حک‌شده روی آن کیفیت خوبی دارند اما اگر تایپیست حرفه‌ای نیستید، باید از برچسب‌های فارسی استفاده کنید. اگر ساعات طولانی را به تایپ کردن می‌گذرانید یا به‌عنوان تایپیست مشغول به کار هستید، توصیه می‌شود خرید کیبوردهای ارگونومیک را در اولویت قرار دهید.

کیبورد ردراگون Shiva K512

کیبورد ردراگون K512 Shiva نمای روبرو

کیبورد ردراگون Shiva K512W کیبورد گیمینگی محسوب می‌شود که موردعلاقه‌ی بسیاری از تایپیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها قرار گرفته است. سوئیچ‌های این کیبورد از نوع ممبرین هستند با این حال به دلیل نوع طراحی می‌توانند حس‌وحالی شبیه به کیبوردهای نیمه‌مکانیکی را هنگام تایپ ایجاد کنند. این کیبورد با زیرمچی مگنتی جداشونده برای تایپ‌های طولانی گزینه‌ای ایدئال به‌شمار می‌آید.

کیبورد ردراگون بدنه‌ی مستحکم و کلیدهای خوش‌بازخورد و کم‌صدایی دارد. تایپ با آن راحت و روان است و به سرعتتان می‌افزاید. ۱۱۹ کلید دارد که ۶تای آن‌ها کلیدهای اختصاصی ماکروی قابل‌برنامه‌ریزی و ۹تای آن کلیدهای مالتی مدیا هستند تا سرعتتان را افزایش دهند. نورپردازی RGB و بک‌لایت کیبورد قابل تنظیم و بسیار دوست داشتنی است.

کیبورد لاجیتک MX Keys

نمای روبرو کیبورد لاجیتک MX Keys For Mac

کیبورد لاجیتک MX Keys بی‌شک یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که هر تایپیست حرفه‌ای می‌تواند داشته باشد. این کیبورد از ۱۰۹ کلید با سوئیچ قیچی‌شکل تشکیل شده و تجربه تایپ فراموش‌نشدنی‌ای را برایتان رقم خواهد زد، به‌طوری که بعد از تایپ با کیبورد لاجیتک قادر به تحمل کیبوردهای دیگر نخواهید بود. سوئیچ‌های قیچی‌شکل قیمت بالای محصول را توجیه می‌کنند.

کلیدهای بدون لقی و بی‌صدا به شکلی طراحی شده‌اند که قالب نوک‌انگشتان باشند و با جلوگیری از اشتباه تایپی، دقت و سرعت تایپ را بالا ببرند. لبه‌های گرد کلیدها نیز باعث می‌شوند بدون در نظر گرفتن نقطه‌ای از کلید که روی آن فشار می‌آورید، بازخورد رضایت‌بخشی بگیرید. حسگر مجاورت و حسگر نور محیط، با تشخیص روشنایی محیط و نزدیکی دست به کیبورد، بک‌لایت را متناسب با شرایط تنظیم می‌کند.

کیبورد لاجیتک MX Keys با تمام پلتفرم‌ها سازگار است و به‌صورت سیمی و بی‌سیم (بلوتوث و دانگل) با برد ۱۰ متری به شما امکان می‌دهد کیبورد را به‌طور همزمان به سه دستگاه متصل کنید و به‌راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI

کیبورد لاجیتک MX Keys Mini For Mac سفید

اگر به کیبوردهای فول‌سایز علاقه ندارید، کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI ، یکی از بهترین کیبوردهای بازار مینی‌کیبورد است که با طراحی جمع‌وجور و نازک از نظر ظاهر و اندازه به کیبورد اپل شباهت دارد. با ۸۰ کلید ارگونومیک (شامل دکمه اختصاصی بی‌صدا کردن میکروفون و دکمه ایموجی) و دارای بک‌لایت، هوشمند مینی‌کیبورد لاجیتک تجربه‌ی تایپ لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. کلیدهای ارگونومیک نوک انگشتانتان را در جای خود نگه می‌دارد تا علیرغم نداشتن سوئیچ‌های مکانیکی همان حس را در شما ایجاد کند.

بدنه‌ی قوی و ضدخش و البته طراحی بدون برآمدگی روی بدنه (یعنی عدم وجود پایه تنظیم ارتفاع)، حمل کیبورد را آسان‌تر کرده؛ بنابراین اگر می‌خواهید کیبورد را با خودتان حمل کنید، MX Keys Mini انتخاب مناسبی است. اتصال فقط ازطریق بلوتوث امکان دارد، اما به شما اجازه می‌دهد کیبورد را به‌طور همزمان به سه دستگاه متصل کنید و به‌راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

کیبورد اپل مجیک

اپل مجیک کیبورد / Apple Magic Keyboard

کیبورد اپل از بهترین کیبوردهای موجود در بازار است که درست مانند دو کیبورد قبلی، انتظارتان را از یک کیبورد خوب بالا می‌برد. کیبورد اپل مجیک از ۷۸ کلید با سوئیچ قیچی‌شکل با عملکرد واکنشی Tactile ساخته شده است که با وجود طراحی مربعی تخت همچنان نرمی و ثبات را هنگام تایپ القا می‌کنند.

دستگاه به‌شکل سیمی و بی‌سیم با بلوتوث به سایر محصولات اپل متصل می‌شود. جنس بدنه فوق‌العاده باکیفیت است و دکمه‌ها از ثبات و بازخورد لمسی بالایی برخوردار هستند. اگر از تبلت اپل یا مک یا سایر محصولات اپل استفاده می‌کنید و به کیبورد نیاز دارید، کیبورد اپل مجیک و به‌خصوص کیبوردهای فول‌سایز و مینی لاجیتک MX KEYS به‌شدت به شما توصیه می‌شوند.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین کیبورد برای تایپ سریع زیر ۵۰۰ هزار تومان کدام است؟

    کیبورد تسکو TK 8031با طراحی خاص و دکمه‌های جزیره‌ای و کیبورد گرین GK306W با طراحی ارگونومیک بهترین کیبورد برای تایپ سریع زیر ۵۰۰ هزار تومان هستند. کیبورد مچر MR-304 نیز ارزان‌ترین کیبورد مکانیکی‌ای است که در این رنج قیمت می‌توانید بخرید.

  • بهترین کیبورد برای تایپ سریع کدام مدل است؟

    کیبورد لاجیتک MX KEYS و کیبورد لاجیتک MX KEYS MINI دونمونه از بهترین کیبوردهای موجود در بازار با ارزش خرید بالا هستند که به تایپیست‌های حرفه‌ای توصیه می‌شوند.

  • بهترین کیبورد مکانیکال برای تایپ سریع کدام است؟

    کیبورد تی دگر VIATOR T-TGK325، کیبورد مکانیکی با سوئیچ قرمز است که با توجه به قیمت مناسب و کیفیتی که دارد، خرید آن به تایپیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها توصیه می‌شود.

  • بهترین کیبورد ارگونومیک برای تایپیست ها چیست؟

    کیبورد رپو NK8800 مخصوص تایپیست‌های سرعتی و کسانی است که می‌خواهند به‌طور اصولی و حرفه‌ای تایپ ده انگشتی را تمرین کنند. این کیبورد ارگونومیک ۱۱۰ کلید استاندارد روان با طراحی مربعی فرورفته دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات