بهترین مانیتور های بازار از ۶ میلیون تا ۶۰ میلیون [آذر ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
بهترین مانیتورهای بازار ایران
در راهنمای خرید بهترین مانیتورهای بازار شما را با بهترین مانیتورها در ابعاد مختلف و محدوده قیمتی‌های متفاوت برای کاربری‌‌های گوناگون آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

اگر به قصد خرید مانیتور سری به بازار بزنید با انبوهی از مدل‌ها و برندهای مختلف مواجه خواهید شد. انتخاب از میان این مدل‌ها کار ساده‌ای نیست، برای همین در راهنمای خرید پیش‌رو با دسته‌بندی مانیتورها در رنج قیمتی مختلف، بهترین‌های هر دسته را در ابعاد متفاوت برایتان معرفی کرده‌ایم. با بررسی قیمت مانیتور روز در زومیت می‌توانید بهترین و بصرفه‌ترین خرید را از فروشگاه مورد تأییدتان داشته باشید.

نکات خرید مانیتور

برای خرید مانیتور نکات متفاوتی را باید با توجه به نیازهایتان مدنظر قرار دهید. در مقاله نکات خرید و راهنمای خرید مانیتور به تمام جزئیات مهم در خرید مانیتور اشاره کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهتر حتماً این مقاله را مطالعه کنید. در اینجا صرفاً برای یادآوری به چند نکته اصلی و اساسی اشاره می‌کنیم.

ابعاد مانیتور:‌ ابعاد مانیتور اهمیت بسیاری دارند و یکی از اولین فاکتورها در انتخاب صحیح هستند. با توجه به کاربردی که برای خرید مانیتور در نظر دارید، فضایی که در اختیار دارید مثل ابعاد میزتان و فاصله تا مانیتور باید سایز مانیتور را تعیین کنید.

رزولوشن مانیتور: رزولوشن یا وضوح تصویر مانیتور اهمیت ویژه‌ای دارد. برای مثال وضوح یک مانیتور ۴۳ اینچ نمی‌تواند با یک مانیتور ۲۳ اینچ یکسان باشد. وضوح Full HD برای مانیتورهای زیر ۲۵ اینچ کفایت می‌کند، اما از مانیتورهایی با صفحه‌نمایش ۳۲ اینچ به بالا (حتی در مواردی ۲۷ اینچ به بالا) انتظار می‌رود کیفیت 4K داشته باشند. کیفیت و وضوح تصویر با توجه به ابعاد مانیتور اهمیت پیدا می‌کند.

نوع پنل: از بین سه نوع پنل TN و VA و IPS، پنل TN قدیمی‌ترین آن‌ها است که در سال ۲۰۲۳ ارزش خرید ندارد. از بین دو پنل باقی‌مانده پنل‌های IPS ارزش خرید بالاتری دارند اما گیمرها و کسانی‌ که به زمان پاسخگویی پایین نیاز دارند باید سراغ پنل‌های VA بروند. ازآنجاکه در مقاله راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ به بهترین مانیتور گیمینگ بازار ایران با پنل VA اشاره شده است، در این مقاله بیشتر به معرفی بهترین مانیتورها با پنل IPS پرداخته‌ایم که برای اکثریت کاربران ارزنده هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پنل‌ها به مقاله انواع پنل مانیتور سر بزنید.

به یاد داشته باشید ابعاد و وضوح مانیتور تنها دو فاکتور اصلی و پایه‌ برای خرید مانیتور هستند، در مراحل بعدی با توجه به کاربری باید مواردی مثل نرخ نوسازی که در مقاله بهترین مانیتور ۱۴۴ هرتز قدرترین مانیتورها از نظر نرخ نوسازی را معرفی کردیم، زمان پاسخگویی، میزان روشنایی‌، نسبت کنتراست، عمق رنگ، دقت رنگ، رابط‌های اتصال مانیتور و ویژگی‌ها اضافی مانند وجود اسپیکر و تمام ویژگی‌های مربوط به مراقبت از چشم و افرایش کیفیت تصویر را درنظر داشته باشید.

بهترین مانیتور های بازار 2023

در ادامه بهترین مانیتور های بازار 2023 در بازه‌های قیمتی مختلف و ابعاد متفاوت را معرفی کرده‌ایم تا هرکسی بتواند مطابق با نیازها و بودجه خود بهترین مانیتور بازار را خریداری کند.

بهترین مانیتور تا ۶ میلیون

مانیتور ۲۱٫۵ اینچ بنکیو GW2283

مانیتور بنکیو ۲۱٫۵ اینچ GW2283

یکی از مانیتورهای خوب در بازه قیمتی تا ۶ میلیون تومان، مانیتور بنکیو GW2283 است که با پنل IPS، نرخ نوسازی ۷۶ هرتز و وضوح Full HD در سایز ۲۱٫۵ اینچ دردسترس قرار دارد. با حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت، صفحه مات ضدبازتاب و کنتراست 1:20,000,000 می‌تواند تصاویر قابل‌ قبولی را به کاربر ارائه دهد. حداقل زمان پاسخگویی این مانیتور با توجه به پنلی که در اختیار دارد، ۵ میلی‌ثانیه است.

از ویژگی‌های خوب بنکیو GW2283 وجود دو اسپیکر داخلی، فناوری حذف پرش تصویر، فیلتر نور آبی و روشنایی هوشمند است. این محصول یک درگاه VGA برای اتصال مانیتور به دستگاه‌های مختلف دارد که شاید برای اتصال به دستگاه‌های مدرن مناسب نباشد؛ اما این محدودیت با وجود دو درگاه HDMI رفع می‌شود.

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ام اس آی Pro MP242 نیز گزینه دیگری است که تقریباً امکاناتی مشابه با مدل بنکیو دارد. بنابراین اگر به برند MSI علاقه بیشتری دارید، می‌توانید آین مدل را جایگزین کنید.

مانیتور ۲۷ اینچ ال‌جی 27MP400

مانیتور ال جی ۲۷ اینچ 27MP400

اگر در بازه قیمتی تا ۶ میلیون به دنبال مانیتوری با صفحه نمایش بزرگ‌تر هستید، مانیتور ۲۷ اینچ ال جی 27MP400 بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. با توجه به محدودیت قیمت، ویژگی‌های این مدل نیز تا حد زیادی به مدل اولی که معرفی کردیم شباهت دارد.

پنل IPS با وضوح Full HD، روشنایی ۲۵۰ نیت با صفحه‌نمایش مات که برای فضاهایی با نور متوسط مناسب است، حداکثر نرخ نوسازی ۷۵ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه از مشخصات این مانیتور ال‌جی به‌شمار می‌رود.

فناوری‌هایی مثل فناوری AMD FreeSync، فناوری Black Stabilizer برای نمایش بهتر تصاویر تاریک، فناوری Dynamic Action Sync برای کاهش تأخیر ورودی، فناوری +Super Resolution برای ارتقای وضوح و حالت Color Weakness برای افراد مبتلا به کوررنگی، از ویژگی‌هایی هستند که بر ارزش خرید مانیتور ال‌جی 27MP400 افزوده‌اند.

بهترین مانیتور تا ۱۰ میلیون

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A

مانیتور ایسوس ۲۳٫۸ اینچ TUF Gaming VG249Q1A

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A یکی از مانیتورهای ارزنده و گیمینگ ایسوس است که برای خرید آن لازم نیست حتماً گیمر باشید. با بهره از پنل IPS با زمان پاسخ‌گویی بین ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه، وضوح FHD و نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز یک مانیتور گیمینگ خوش‌قیمت به حساب می‌آید.

ایسوس TUF Gaming VG249Q1A به دو بلندگو داخلی ۲ وات، یک درگاه DisplayPort 1.2 و دو درگاه HDMI 1.4 مجهز شده است. از ویژگی‌های دیگر آن نیز می‌توان به فناوری AMD FreeSync، فناوری Adaptive Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها جهت جلوگیری از چند تکه شدن تصاویر، قابلیت کاهش موشن‌بلر ایسوس، Shadow Boost برای بهبود نمایش رنگ مشکی و سایه‌ها، قابلیت کاهش تاخیر ورودی و مدیریت رنگ‌ها در بازی اشاره کرد.

مانیتور ۲۷ اینچ ام‌اس‌آی Pro MP271AP

مانیتور ام اس آی ۲۷ اینچ Pro MP271AP

مانیتور ۲۷ اینچ ام اس آی Pro MP271AP انتخاب جذابی است که در بازه قیمتی تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانید داشته باشید. این مانیتور با وضوح FHD و پنل IPS، حداقل زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه، نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز و روشنایی حداکثری ۳۰۰ نیت پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربران خواهد بود.

ام اس آی Pro MP271AP دو بلندگوی ۲ وات داخلی،‌ خروجی هدفون و پورت‌های HDMI ،VGA و DisplayPort دارد. این مدل از مانیتورهای MSI از فناوری‌های محافظت چشم نیز برخوردار است.

قابلیت چرخش عمودی، چرخش افقی و چرخش دورانی و تنظیم ارتفاع در این مدل قابلیت کاربردی مهمی تلقی می‌شود که برای بسیاری از کاربران جهت فیلم دیدن، طراحی و ادیت، برنامه‌نویسی و... اهمیت بالایی دارد. چه یک کاربر عادی باشید و چه یک کاربر حرفه‌ای، این مانیتور مقرون‌به‌صرفه رضایتتان را در حد خودش جلب خواهد کرد.

بهترین مانیتور تا ۱۵ میلیون

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ال‌جی 24GN600

مانیتور ال جی ۲۳٫۸ اینچ 24GN600

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ال جی 24GN600 با پنل IPS و وضوح FHD، حداقل زمان پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و روشنایی حداکثری ۳۰۰ نیت گزینه‌ی مطلوب دیگری برای خرید است. این مانیتور ال‌جی از فناوری HDR10 برای افزایش کیفیت تصویر بهره می‌برد.

1 درگاه DisplayPort 1.4، دو درگاه HDMI 2.2، یک درگاه DisplayPort با پشتیبانی از HDCP 2.2 و خروجی هدفون دارد. صفحه نمایش ضدبازتاب نور، رنگ کالیبره‌شده، فناوری حذف پرش تصویر، فناوری Black Stabilizer برای نمایش بهتر تصاویر تاریک، فناوری Dynamic Action Sync برای کاهش تأخیر ورودی و صرفه‌جویی هوشمند انرژی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

مانیتور ۲۹ اینچ ال‌جی 29WQ600

مانیتور ال جی ۲۹ اینچ 29WQ600

مانیتور ۲۹ اینچ ال‌جی مدل 29WQ600 اولین مانیتور اولتراواید (۱۰۸۰ × ۲۵۶۰) این فهرست است که مشخصاتش آن را برای کارهای طراحی و گیمینگ مناسب کرده و به‌دلیل عریض بودن صفحه نمایش برای کاربرانی که عادت به باز کردن چندین تب دارند، بسیار کاربردی است.

طراحی جذاب، بدنه‌ مقاوم و صفحه نمایش باکیفیت با پنل IPS، نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز، زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه و پشتیبانی از درگاه‌های ضروری و جدید مثل درگاه Type C، دیسپلی‌پورت و HDMI 2.0 است. می‌توانید از مانیتور ال جی 29WQ600-W برای کارهای گرافیکی و گیمینگ استفاده کنید. این مانیتور به‌دلیل عریض بودن صفحه‌نمایش آن، برای کاربرانی که عادت به باز کردن چندین تب دارند، پیشنهاد می‌شود.

برخورداری از دو بلندگوی داخلی ۷ وات و فناوری‌هایی مثل فناوری Adaptive Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها جهت جلوگیری از چند تکه شدن تصاویر، فناوری AMD FreeSync،‌ قابلیت Black Stablizer، رنگ کالیبره‌شده، افکت HDR، کاهش تأخیر ورودی، فناوری حذف پرش تصویر و سوپر رزولوشن پلاس از دیگر مواردی است که به ارزش خرید این محصول می‌افزاید.

مانیتور ۳۲ اینچ خمیده سامسونگ Odyssey G5 C32G55T

مانیتور خمیده سامسونگ ۳۲ اینچ Odyssey G5 C32G55T

مانیتور ۳۲ اینچ سامسونگ Odyssey G5 C32G55T اولین مانیتور خمیده در این فهرست محسوب می‌شود. اگر به مانیتورهای خمیده علاقه دارید و نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی کنید، این مانیتور ممکن است برایتان مناسب باشد.

Odyssey G5 سامسونگ با پنل VA و نور پس زمینه LED، وضوح QHD (۲۵۶۰ × ۱۴۴۰)، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه برای گیمینگ فوق‌العاده است. این مانیتور دارای یک پورت دیسپلی و یک پورت HDMI 2 به همراه یک پورت خروجی هدفون است. همچنین دو بلندگوی داخلی ۵ وات دارد. پوشش صفحه نمایش مات و ضدبازتاب نور است و روشنایی ۲۵۰ نیتی دارد.

HDR10، فناوری AMD FreeSync، تنظیم غلظت رنگ مشکی، فناوری حذف پرش تصویر، حالت Low Input Lag برای کاهش تاخیر ورودی،‌ بهینه‌سازی نرخ نوسازی و نسبت تصویر نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

بهترین مانیتور تا ۲۰ میلیون تومان

مانیتور ۲۸ اینچ ام اس آی G281UV

مانیتور ام اس آی ۲۸ اینچ G281UV

مانیتور ۲۸ اینچ ام اس آی G281UV اولین مانیتور با وضوح 4K در این فهرست است که پنل IPS با عمق رنگ ۱۰ بیت (امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ مختلف) دارد که می‌تواند تصویر را با وضوح و دقت رنگ بالا ارائه دهد.

این مانیتور با طراحی بدون قاب از روشنایی ۳۰۰ (۴۰۰ نیت روشنایی HDR)، نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز و حداقل زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه برخوردار است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این مدل از مانیتورهای ام‌اس‌آی مورد توجه گیمرها و طراحان گرافیک قرار گیرد.

این مانیتور یک درگاه DisplayPort 1.2، دو درگاه HDMI 2.0 با پشتیبانی از CEC و یک خروجی هدفون دارد. G281UV همچنین به استاندارد DisplayHDR 400 و فناوری‌های دیگری مثل فیلتر نور آبی، همگام‌سازی نرخ تصویر،‌ تکنولوژی Flicker Free و دید در شب با نشان دادن جزئیات دقیق در مناطق تاریک مجهز است.

مانیتور ۳۲ اینچ خمیده ال‌جی 32UN650-W

مانیتور ال جی ۳۲ اینچ 32UN650-W

مانیتور ۳۲ اینچ خمیده ال‌جی 32UN650-W با وضوع 4K و پنل IPS با نور پس‌زمینه WLED، عمق رنگ ۱۰ بیتی، نرخ نوسازی ۷۵ هرتز، حداقل زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه و حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت، مانیتور جذابی است که در این بازه قیمتی پیشنهاد می‌شود. کیفیت رنگ و کنتراست در این محصول عالی و رنگ‌های تیره در آن قابل تفکیک هستند.

این مانیتور دو بلندگو ۵ وات با کیفیت دارد و به درگاه‌های ارتباطی دیسپلی‌پورت (یک عدد) و HDMI 2 (دو عدد) و درگاه خروجی هدفون مجهز شده است. طراحی پایه و بدنه در این مانیتور خمیده بسیار خوب به‌نظر می‌رسد و به کاربر امکان چرخش عمودی و تنظیم ارتفاع را می‌دهد.

برخورداری از فناوری‌هایی مثل HDR10، حذف پرش تصویر، AMD FreeSync، سوپر رزولوشن پلاس، فناوری Dynamic Action Sync برای کاهش تأخیر ورودی، کنترلر دوگانه، فناوری Black Stabilizer برای نمایش بهتر تصاویر تاریک و موارد دیگر به ارزش خرید ال‌جی 32UN650-W افزوده است.

مانیتور ۳۴ اینچ خمیده شیائومی Mi Curved

مانیتور خمیده شیائومی ۳۴ اینچ Mi Curved

مانیتور ۳۴ اینچ شیائومی Mi Curved با پنل VA اولتراواید (وضوح ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰) نور پس‌زمینه WLED و نسبت تصویر ۲۱:۹، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه سومین مانیتور خمیده ارزنده در این راهنمای خرید محسوب می‌شود. پوشش صفحه‌نمایش مات و ضدبازتاب نور است و روشنایی ۳۰۰ نیتی دارد.

این مانیتور دارای دو عدد دیسپلی‌پورت و دو پورت HDMI 2 به همراه یک پورت خروجی هدفون است. اگر قصد استفاده از آن را در کنار لپ‌تاپ یا مانیتور دیگر دارید بد نیست با اتصال دو مانیتور به هم آشنا شوید.

قابلیت چرخش عمودی، چرخش افقی و چرخش دورانی و تنظیم ارتفاع در این مدل قابلیت کاربردی مهمی تلقی می‌شود. AMD FreeSync Premium، نور آبی کم برای محافظت از چشم، می‌تواند همراه خوبی برای گیمرها و گرافیست‌ها و کسانی‌ که نیازمند مانیتوری با صفحه بزرگ خمیده و دقت رنگ بالا هستند، باشد.

مانیتور ۴۳ اینچ هوشمند سامسونگ LS43BM700U

مانیتور هوشمند سامسونگ ۴۳ اینچ LS43BM700U

مانیتور ۴۳ اینچ سامسونگ LS43BM700U بزرگ‌ترین و اولین مانیتور هوشمند معرفی‌شده در این فهرست است.

وضوع 4K و پنل VA با عمق رنگ ۱۰ بیت و پشتیبانی از HDR۱۰ ترکیبی از کنتراست بالا، زاویه دید گسترده‌تر و تفاوت رنگی بیشتر را در این محصول پدید آورده است. نرخ‌نوسازی ۶۰ هرتزی و حداقل زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه، حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت با پوشش صفحه‌نمایش مات نیز از مشخصات دیگر آن به‌حساب می‌آید.

این دستگاه با بلوتوث نسخه 4.2 می‌تواند بدون کابل برای تبادل اطلاعات به گوشی‌های هوشمند متصل شود. به اینترنت بی‌سیم متصل می‌شود و از وای فای دایرکت هم پشتیبانی می‌کند. به کمک دستیارهای صوتی الکسا، دستیار هوشمند گوگل و بیکسبی که مختص سامسونگ است، می‌توانید از ویژگی‌های هوشمند و خدمات مانیتور استفاده کنید.

این محصول هوشمند یک درگاه Type C از نوع Upstream، سه درگاه Type A نسخه USB 2.0 از نوع Downstream و دو درگاه HDMI 2.0 دارد. از سیستم‌عامل تایزن 6.5 استفاده می‌کند، دوربین اختیاری SlimFit با قابلیت تنظیم عمودی دارد و به دو بلندگو ۵ وات با قابلیت Adaptive Sound و صدایی رسا مجهز شده است.

به‌طور کلی مانیتور هوشمند سامسونگ مدل LS43BM700UMX نیازهای گرافیست‌ها، تولیدکنندگان محتوا و وب‌گردی را برآورده می‌کند و گزینه‌ای عالی برای تماشای فیلم با نهایت کیفیت است. این مانیتور برای مصارف خانگی، کاربردهای اداری و محیط‌های تجاری ارزش خرید بالایی دارد.

بهترین مانیتور تا ۲۵ میلیون تومان

مانیتور ۲۷ اینچ خمیده سامسونگ Odyssey G7 LC27G75T

مانیتور خمیده سامسونگ ۲۷ اینچ خمیده Odyssey G7 LC27G75T

مانیتور سامسونگ اودیسه G7 از مانیتورهای گران‌قیمت و البته ارزنده ۲۷ اینچی است. پنل مانیتور را سامسونگ به‌صورت اختصاصی تولید کرده که از نوع SVA با وضوح QHD و نوردهی پس‌زمینه W-LED است و از عمق رنگ ۱۰ بیتی و استاندارد DisplayHDR 600 پشتیبانی می‌کند.

نرخ به‌روزرسانی در مانیتور سامسونگ بین ۶۰ تا ۲۴۰ هرتز قابل تنظیم و زمان پاسخ‌گویی نیز برابر یک میلی‌ثانیه است که با فناوری کوانتوم دات دقت و غلظت رنگ‌ها افزایش می‌یابند.

سامسونگ در بخش پورت‌ها نیز محدودیت‌ها را کنار گذاشته و با تعبیه دو پورت‌ USB 3.0 در کنار خروجی هدفون و دو درگاه‌ DP و یک پورت HDMI 2.0، کاربران هدف خود را افزایش داده است.

قابلیت چرخش عمودی، چرخش افقی، تنظیم ارتفاع و امکان اتصال به دیوار در کنار فناوری‌هایی مانند تنظیم غلظت رنگ مشکی، AMD FreeSync Premium Pro و فناوری G-Sync انویدیا، مانیتور Odyssey G7 را به‌خصوص برای گیمرها جذاب‌تر می‌کند.

مانیتور ۳۴ اینچ خمیده ال‌جی 34WP65C

مانیتور خمیده ال جی ۳۴ اینچ 34WP65C

مانیتور ال جی 34WP65C مانیتور فوق‌عریض و خمیده با پنل VA با وضوح QHD و نوردهی پس‌زمینه W-LED محسوب می‌شود که از عمق رنگ ۱۰ بیتی و استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی مانیتور ۱۶۰ هرتز، زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه و روشنایی آن ۳۰۰ نیت است.

دو پورت HDMI 2.0 و یک پورت DP 1.4 در کنار خروجی هدفون برای نیازهای مختلف در نظر گرفته شده است. دو بلندگو ۷ وات استریو با طراحی باریک از جمله‌ ویژگی‌های دیگر دستگاه به‌حساب می‌آید.

قابلیت چرخش عمودی، افقی و تنظیم ارتفاع در این مدل وجود دارد. همچنین ویژگی‌های مثل فناوری Adaptive Sync برای رندر بهتر پیکسل‌ها جهت جلوگیری از چند تکه شدن تصاویر، AMD FreeSync Premium، نمایش بهتر رنگ مشکی در تصاویر تاریک، HDR Effect، فناوری کاهش تاری حرکتی و قابلیت Crosshair از ویژگی‌ها مهم قابل اشاره در مانیتور ال‌جی 34WP65C است.

بهترین مانیتور تا ۳۵ میلیون تومان

مانیتور ۲۸ اینچ بنکیو EW2880U

مانیتور بنکیو ۲۸ اینچ EW2880U

بنکیو EW2880U مانیتور ۲۸ اینچی و گران‌قیمتی محسوب می‌شود که به پنل IPS با وضوح 4K و نوردهی پس‌زمینه W-LED مجهز شده، از عمق رنگ ۱۰ بیتی و استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه و روشنایی آن ۳۰۰ نیت را ارائه می‌دهد.

دو پورت Type C، یک پورت DisplayPort 1.4 و و دو درگاه HDMI 2.0 در کنار خروجی هدفون برای نیازهای مختلف در نظر گرفته شده و به دو بلندگو ۳ وات داخلی نیز مجهز است.

قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش عمودی و افقی دارد، از فناوری حذف پرش تصویر HDRi، فناوری +.B.I برای تنظیم روشنایی و دمای رنگ متناسب با نور محیط و سوپر Resolution نیز برخوردار است. بنکیو EW2880U برای گرافیست‌ها و تدوینگرها انتخابی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

مانیتور ۳۲ اینچ سامسونگ Odyssey G7 S32BG70

مانیتور خمیده سامسونگ ۳۲ اینچ Odyssey G7 S32BG70

مانیتور سامسونگ اودیسه G7 در بخش مانیتورهای ۳۲ اینچی کالایی لوکس در نظر گرفته می‌شود. پنل به‌کاررفته در مانیتور گیمینگ سامسونگ از نوع IPS با وضوح 4K است که از نور پس‌زمینه W-LED و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد.

نرخ تازه‌سازی مانیتور ۱۴۴ هرتز، زمان پاسخ‌گویی یک میلی‌ثانیه و حداکثر روشنایی آن ۴۵۰ نیت است. اودیسه G7 با قابلیت چرخش عمودی، افقی و دورانی و تنظیم ارتفاع نیز از پورت‌های DP و HDMI و USB پشتیبانی می‌کند و در کنار آ‌ن‌ها یک پورت خروجی هدفون و یک پورت Ethernet RJ45 نیز دارد.

بهترین مانیتور بدون در نظر گرفتن قیمت

مانیتور ۴۹ اینچی سامسونگ اودیسه G9 C49G95T

samsung-odyssey-g9

مانیتور سامسونگ LS49AG950N، مانیتور پرچمدار سامسونگ و بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مانیتوری است که در این راهنمای خرید معرفی کرده‌ایم. همان‌طور که در راهنمای خرید برترین مانیتور گیمینگ نیز آورده شد، اودیسه G9 C49G95T چیزی نیست که هر کاربری سراغ آن برود و اکثر کاربران ایرانی سعی می‌کنند چنین هزینه‌ای را صرف خرید سخت‌افزار قدرتمندتر کنند.

بدون در نظر گرفتن قیمت این مانیتور ۴۹ اینچی سامسونگ با وضوح فوق‌العاده بالای ۵۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نرخ‌ نوسازی تا ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه یکی از بهترین‌ها در جهان است.

برای بازی کردن روی مانیتور فوق‌عریض سامسونگ نیازمند یکی از کارت گرافیک‌های پرچمدار انویدیا یا AMD خواهید بود تا FPS مناسبی از بازی دریافت کنید. می‌توانید در مقاله FPS چیست اطلاعات بیشتری در این مورد به‌دست بیاورید.

تمامی فناوری‌های نمایش بهینه‌ی تصویر مانند HDR، کوانتوم دات، Adaptive Sync و همگام‌سازهای تطبیقی انویدیا و ای‌ام‌دی در این مانیتور گنجانده شده‌اند و با استفاده از پورت‌های HDMI و DP می‌توانید سیستمتان را به آن وصل کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین مانیتور برای کارهای اداری کدام است؟

    تمام مانیتور‌های معرفی‌شده در این راهنمای خرید برای کارهای اداری مناسب هستند. از بین این موارد می‌توان به مانتیور ارزان‌تر ام اس آی Pro MP242 و مانیتور ۲۷ اینچ ام‌اس‌آی Pro MP271AP اشاره کرد.

  • بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی کدام است؟

    بیشتر مانیتور‌های معرفی‌شده در این راهنمای خرید برای طراحی گرافیک مناسب هستند. از بین این موارد می‌توان به مانیتور ۲۸ اینچ ام اس آی G281UV، مانیتور ۳۲ اینچ خمیده ال‌جی 32UN650-W و مانیتور ۲۸ اینچ بنکیو EW2880U اشاره کرد.

  • بهترین مانیتور گیمینگ کدام است؟

    برخی مانیتور‌های معرفی‌شده در این راهنمای خرید برای گیمینگ مناسب هستند. از بین این موارد می‌توان به مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A و مانیتور ۳۲ اینچ خمیده سامسونگ Odyssey G5 C32G55T و مانیتور ۳۴ اینچ خمیده شیائومی Mi Curved که قیمت پایین‌تری دارند، اشاره کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات