بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان [خرداد ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بهترین گوشی های زیر ۱۵ میلیون تومان بازار
با صرف هزینه‌ای کمتر از ۱۵ میلیون تومان، چه گوشی‌هایی در بازار ایران ارزش خرید بالایی دارند؟ در مقاله‌ی پیش‌ رو بهترین مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

داشتن گوشی‌های پرچمدار یا میان‌رده‌ی پریمیوم با تمام خوبی‌هایشان همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ ضمن اینکه در بسیاری از مواقع، امکاناتی بیشتر از نیاز در اختیارشان قرار می‌دهد. به‌همین‌دلیل با شناختن نیازهای کاربری و صرف هزینه‌ی کمتر هم مدل‌های مناسبی در بازار پیدا می‌شوند که امکانات کافی را در اختیار قرار دهند.

خوشبختانه طی چند سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار کرده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند که همین موضوع توجه کاربران را بیش‌از‌پیش به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر جلب کرده است.

لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین، گواهی معتبر مقاومت در برابر آب و گردوغبار، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد بخشی از امکاناتی است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت مشاهده کنیم.

در‌ ادامه با معرفی بهترین گوشی هوشمند در بازه‌ی ۱۰ تا تا ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران همراه زومیت باشید، مدل‌هایی که ارزش خرید بالایی دارند و در محدوده‌ی قیمتی خودشان، بهترین گوشی‌های بازار به‌حساب می‌آیند. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که اگر می‌خواهید کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای گوشی هزینه کنید، به مقاله‌ی بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان سر بزنید.

بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

ردمی نوت 12S شیائومی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ مشکی
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
6.43 اینچ
1080x2400 پیکسل
108/8/2 مگاپیکسل
سلفی 12 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Helio G96
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

ردمی نوت 12S شیائومی از پردازنده‌ی Helio G96 بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و باتری حجیم، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون تومان

موتو G84 موتورولا
گوشی موبایل موتو G84 موتورولا / Motorola Moto G84 خاکستری
نمای کناری گوشی موبایل موتو G84 موتورولا / Motorola Moto G84 خاکستری
پنل پشت گوشی موبایل موتو G84 موتورولا / Motorola Moto G84 خاکستری
پنل جلو گوشی موبایل موتو G84 موتورولا / Motorola Moto G84 خاکستری
گوشی موبایل موتو G84 موتورولا / Motorola Moto G84 آبی تیره
6.5 اینچ
1080x2400 پیکسل
50/8 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
12 گیگابایت رم
Snapdragon 695 5G
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

گوشی Moto G84 موتورولا با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز از نوع OLED و توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ (نمایشگر ۱۰ بیتی)، یکی از بهترین نمایشگرها را میان گوشی‌های میان‌رده دارد. تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 695 همراه ۱۲ گیگابایت رم، دست شما را در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک متوسط باز می‌گذارد و باتری آن با شارژر ۳۰ واتی در حدود ۵۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

دوربین اصلی به حسگری ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که به‌عنوان دوربینی میان‌رده عکس‌های خوبی ثبت می‌کند و برای عکاسی در محیط‌های باز شما را راضی نگه می‌دارد. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از دیگر ویژگی‌های مثبت Moto G54 به‌حساب می‌آیند.

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان

پوکو F4 شیائومی
گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
نمای جانبی گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 نقره ای
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
پنل پشت گوشی موبایل پوکو F4 شیائومی / Xiaomi Poco F4 سبز
6.67 اینچ
1080x2400 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
6/8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 870 5G
4500 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

پوکو F4 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراه با استانداردهای +HDR10 و Dolby Vision استفاده می‌کند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آن نیز در نور روز عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند؛ اما در محیط‌های تاریک‌تر باید کمی انتظارات خود را پایین بیاورید.

جایی که پوکو F4 واقعا در آن می‌درخشد، عملکرد سخت‌افزاری است؛ به‌طوری که ما را مجاب می‌کند تا بعد از گذشت چند سال، F4 را در فهرست بهترین گوشی‌های بازار قرار دهیم. Snapdragon 870 در رده‌ی تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام قرار می‌گیرد و برای چندین سال ، بدون کُندی یا لگ، پاسخگوی نیازهای کاربر خواهد بود. از سوی دیگر سیستم خنک‌کننده‌ی گوشی نیز از افزایش دمای محسوس در اجرای طولانی‌مدت بازی‌ها جلوگیری می‌کند و وجود فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 این گوشی‌را به یکی‌از تکرارنشدنی‌ترین گوشی‌هایی (به‌خصوص برای بازی) که می‌توان با حداقل بودجه خریداری کرد، بدل می‌کند.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

گلکسی A35 سامسونگ
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
پنل جلو و صفحه نمایش گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
سمت راست پنل پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
لبه های کناری گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
6.6 اینچ
1080x2340 پیکسل
50/8/5 مگاپیکسل
سلفی 13 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Exynos 1380
5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 25 وات

گلکسی A35، محصولی است که با ارتقا یافتن پردازنده به Exynos 1380 و همچنین شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نوعی روح گلکسی A54 در آن جریان یافته و از آن‌جایی که این گوشی را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از گلکسی A54 خرید، اکنون این میان‌رده را ارزشمندتر از همیشه می‌بینیم. ضمن این‌که در فرایند به‌روزرسانی چهارساله‌، گلکسی A35 یک نسخه بیشتر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

همچنین دوربین سلفی به‌جای بریدگی قطره‌ای شکل، درون حفره قرار گرفته و محافظت از نمایشگر با Gorilla Glass Victus Plus بهبود یافته است. به‌جز ارتقای کیفیت ساخت بدنه و پردازنده، دوربین اصلی میزبان حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی شده است که در کنار پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، عکس‌ها بهتر و سریع‌تر پردازش می‌شوند؛ به‌طوری که عملکرد آن هنگامی که شرایط نوری مناسب باشد، باتوجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌کنید ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

نکات مثبت
  • طراحی مدرن‌تر و هم‌راستا با ترند روز
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • شیشه‌ای شدن بدنه
  • شارژدهی عالی
نکات منفی
  • وزن زیاد
  • فقدان شارژر همراه گوشی
  • وجود رقبایی با نمایشگر ۱۰ و ۱۲بیتی

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

پوکو X6 شیائومی
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
پنل پشت و چینش دوربین گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
64/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Snapdragon 7s Gen 2
5100 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 67 وات

پوکو X6 از پلتفرم مشترکی با نسخه‌ی 5G ردمی نوت ۱۳ پرو بهره می‌برد با این تفاوت که از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۲۰۰ مگاپیکسلی که عملکردی بسیار معمولی دارد، استفاده می‌کند اما از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن است. این گوشی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارد که وضوح آن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل بوده و نسبت‌ نمایشگر به بدنه‌ی گوشی نزدیک ۹۰ درصد است که از حاشیه‌های بسیار کم این گوشی حکایت دارد. نمایش ۶۸ میلیارد رنگ (پنل ۱۲ بیتی) و پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو ایکس ۶ هستند.

شیائومی از پردازنده میان‌رده Snapdragon 7s Gen 2 در پوکو ایکس ۶ استفاده کرده است که سرعت قابل قبولی در کاربری‌های مختلف ارائه می‌کند. ظرفیت باتری گوشی شیائومی ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که با شارژر پرسرعت ۶۷ واتی، در زمان حدود ۴۰ دقیقه به‌طور کامل می‌شود. از بدنه‌ی شیشه‌ای و همچنین گواهی IP67 در این گوشی خبری نیست اما خبر خوب این‌که وزن دستگاه ۱۸۱ گرم بوده که چندان زیاد نیست. نکته‌ی قابل توجه دیگر در این گوشی محافظت نمایشگر با لایه‌ی Gorilla Glass Victus و وجود جک هدفون به‌حساب می‌آید چراکه در نسخه‌ی پرو و حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر دیده نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات