بهترین گوشی‌ها تا ۱۵ میلیون تومان [اسفند ۱۴۰۲]

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین گوشی های زیر ۱۵ میلیون تومان
بهترین گوشی‌ای که تا ۱۵ میلیون می‌توان خرید، کدام مدل است؟ در مقاله‌ی پیش‌رو با معرفی بهترین گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

داشتن گوشی پرچمدار با تمام خوبی‌هایش همیشه با دخل‌وخرج اکثر کاربران نمی‌خواند؛ حتی گاهی امکانات پرچم‌داران بیشتر از نیاز تعداد زیادی از کاربران است؛ درحالی‌که بهترین گوشی‌های میان‌رده تا ۱۰ میلیون و حتی تا ۱۵ میلیون تومان هم امکانات کافی دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

تا همین چند سال پیش، کاربران بیشتر به خرید گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار تمایل داشتند اما در سه تا پنج سال گذشته، تولیدکننده‌های گوشی هوشمند توجه ویژه‌ای به میان‌رده‌‌های بازار کرده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های گران‌قیمت را برای این دسته از محصولات در نظر گرفته‌اند. این موضوع توجه کاربران را بیش‌از‌پیش به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر جلب کرده است.

لرزش‌گیر اپتیکال دوربین، گواهی معتبر مقاومت در برابر آب و گردوغبار، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بلندمدت و منظم، نمایشگرهای سریع با وضوح و کیفیت چشمگیر، دوربین‌های کارآمد و باتری‌های حجیم با پشتیبانی از توان شارژ بسیار زیاد بخشی از امکاناتی است که تا چند سال گذشته ممکن بود فقط در پرچم‌داران گران‌قیمت مشاهده کنیم.

با توجه‌ به پیشرفت گوشی‌های خوش‌قیمت بازار در سال‌های اخیر، این میان‌رده‌ها نیازهای اکثر کاربران را به‌خوبی برطرف می‌کنند. بد نیست که پیش‌ از تصمیم برای خرید پرچم‌دارها، نگاهی هم به فهرست بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار بیندازیم.

در‌ ادامه با معرفی بهترین گوشی هوشمند تا ۱۵ میلیون تومان در بازار ایران همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان

Nothing Phone 1 / گوشی موبایل ناتینگ فون 1

ناتینگ فون ۱

نسل اول گوشی‌های ناتینگ فون یعنی ناتینگ فون ۱، باتوجه به سخت‌افزار و کیفیت ساخت خوبی که دارد، یکی از گزینه‌های باارزش در بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومان است که از امکانات سخت‌افزاری قابل‌قبولی بهره می‌برد.

عقب و جلوی ناتینگ فون ۱ از جنس شیشه است که با محافظ گوریلا گلس ۵ پوشیده شده‌اند. صفحه‌نمایش گوشی که حدود ۸۶ درصد از فضای جلویی را به خود اختصاص داده از نوع OLED با وضوح FHD است که از استاندارد HDR10 پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گوشی یادشده از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 778G پلاس کوالکام قدرت می‌گیرد که در کنار ۸ گیگابایت رم توانایی خوبی در پردازش برنامه‌ها و اجرای بازی‌های سنگین دارد. البته ناتینگ فون دارای نسخه ۱۲ گیگابایت رم نیز است اما مدلی که ما در لیست خود قرار دادیم، از رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد.

دوربین اصلی و اولترا واید گوشی هر دو ۵۰ مگاپیکسلی هستند که در شرایط نوری مختلف عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کنند. همچنین باتری به‌کاررفته در ناتینگ فون ۱ دارای ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از شارژ سریع ۳۳ واتی بهره می‌برد اما می‌توانید آن را به‌صورت بی‌سیم و با سرعت ۱۵ وات نیز شارژ کنید.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس

انتخاب جایگزین: ریلمی ۱۱ پرو پلاس

اگر ناتینگ فون ۱ انتخاب شما در بازه ۱۵ میلیون تومان نیست، می‌توانید سراغ میان‌رده جذاب ریلمی بروید که با صفحه‌نمایش روشن و طراحی چرمی در پنل پشتی، گوشی خاصی میان رقیبان خود محسوب می‌شود.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس با صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی OLED و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، می‌تواند با استاندارد HDR10 پلاس تا ۱ میلیارد رنگ را نمایش دهد. ریلمی در گوشی یادشده از تراشه مدیاتک Dimensity 7050 استفاده کرده که دارای فناوری ساخت ۶ نانومتری است. مدلی که ما در لیستمان قرار دادیم از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که باتوجه به دوربین قدرتمند، می‌تواند گجت مناسبی برای تولیدکنندگان محتوا محسوب شود.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی در نور روز عکس‌های خیره‌کننده‌ای نسبت به بازه قیمتی ۱۵ میلیون تومانی ثبت می‌کند. همچنین دوربین‌های اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم برخلاف ناتینگ فون در بخش مرکزی نمایشگر قرار گرفته است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۰۰ واتی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو و وزن نسبتا سبک، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که ارزش خرید مدل یادشده را تا حد زیادی بالا برده‌اند.

بهترین گوشی تا ۱۴ میلیون تومان

گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A54 سامسونگ

نسل جدید گوشی‌های بسیار محبوب سری میان‌رده A سامسونگ، با بهبودهایی همراه است و با ارزش خرید بالایی که دارد یکی از بهترین گوشی‌های بازار در محدوده قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان محسوب می‌شود. گلکسی A54 سامسونگ میان‌رده‌ای مجهز به OIS در دوربین اصلی و بدنه‌ای مقاوم در‌برابر نفوذ آب و گردوغبار با گواهی IP67 است. چینش دوربین‌ها از سری گلکسی S23‌ الگوبرداری شده؛ همچنین قاب پشتی برخلاف چند نسل پیشین، جنس شیشه‌ای دارد اما متأسفانه در قاب جلویی حاشیه‌های نسبتاً زیاد باعث می‌شود تفاوت میان پرچمدار و میان‌رده را به‌خوبی متوجه شویم.

صفحه‌نمایش گلکسی A54 از نوع اولد، ۱۲۰ هرتز و دارای فناوری HDR10 پلاس است که با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل‌براینچ، برای بازی کردن، وب‌گردی یا تماشای فیلم بسیار مناسب بوده و با پوشش گوریلا گلس ۵ نیز محافظت می‌شود. استفاده از تراشه اگزینوس 1380 که طی فرایندی ۵ نانومتری ساخته شده، ریسک بزرگی به حساب می‌آید. ما نمی‌گوییم که پردازنده این گوشی ضعیف است اما به‌مراتب از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده‌شده در گوشی‌های شیائومی در بازه قیمتی مشابه ضعیف‌تر محسوب می‌شود. در هر صورت تراشه اگزینوس 1380 در کنار ۶ الی ۸ گیگابایت رم به‌خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید. نسخه‌‌‌ی حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی در ایران فروش بالایی دارد.

باتری جدیدترین میان‌رده سامسونگ همچنان دارای ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات بوده است که به‌دلیل پردازنده بهینه‌تر در مقایسه با گلکسی A53 سامسونگ شارژدهی بهتری دارد؛ اما همچنان آداپتور شارژ در جعبه موجود نیست و باید هزینه جداگانه‌ای برای آن بپردازید.

همان‌طور که گفتیم چینش دوربین‌ها مانند جدیدترین گوشی‌های سری اس به‌صورت سه‌تایی و از بالا به پایین قرار گرفته که شامل سه سنسور ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی، اولترا واید و ماکرو است. با توجه به بررسی‌های زومیت دوربین گلکسی A54 قادر است عکس‌های خوبی را در شرایط نوری مختلف ثبت کند که هرچه از شرایط ایدئال نوری دور شویم، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با توجه به میان‌رده بودن گوشی تا حدودی کم می‌شود. دوربین سلفی نیز با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی می‌تواند ویدیوهایی تا وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

بهترین گوشی تا ۱۳ میلیون تومان

پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی آبی / Xiaomi Poco X6

پوکو X6 شیائومی

اگر قصد دارید برای خرید گوشی تا ۱۳ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید میان‌رده تازه‌نفس شیائومی را خریداری کنید.

گوشی پوکو X6 شیائومی با صفحه‌نمایش FHD اولد که توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است، می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد که نسبت به بازه قیمتی خود تقریباً بی‌رقیب محسوب می‌شود. همچنین نرخ تازه‌سازی نمایشگر نیز همانطور که انتظارش را داریم ۱۲۰ هرتز است.

شیائومی از تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون 7s Gen 2 در پوکو X6 استفاده کرده است که از فناوری ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برد. در مدل موردنظر ما، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند که به‌طور کلی عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین دارند.

باتری گوشی شیائومی دارای ظرفیت مناسب ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است که شارژر پرسرعت ۶۷ واتی نیز درون جعبه قرار دارد و مانند اکثر مدل‌های سامسونگ دیگر نیازی به خرید آداپتور جداگانه نیست. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولترا واید و ماکرو و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین‌های میان‌رده جذاب شیائومی را تشکیل می‌دهند.

بهترین گوشی تا ۱۱ میلیون تومان

نمایشگر و بدنه پوکو F4 شیائومی به رنگ طوسی

پوکو F4

قدرتمندترین گوشی‌ای که در بازه ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان می‌توان خرید،‌ پوکو F4 شیائومی است که با تراشه‌ی Snapdragon 870 در کنار ۶ الی ۱۲ گیگابایت رم، عملکرد بسیار سریع و خوبی را در بازی‌ها ارائه می‌دهد؛ البته این تراشه کمی قدیمی محسوب می‌شود اما همچنان برای این بازه‌ی قیمتی یکی از بهترین‌ها بوده و پوکو F4 را به یکی از بهترین گوشی‌ های گیمینگ اقتصادی بازار تبدیل می‌کند. اگر قرار است تا ۱۱ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، می‌توانید ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۶ گیگابایت رم را در نظر بگیرید.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۲۰ هرتز فول اچ‌دی پلاس OLED با قابلیت پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ و حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت، بهره‌مندی از حافظه‌ ذخیره‌سازی کم‌مصرف و پرسرعت UFS 3.1، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات همراه گوشی،‌ از دیگر ویژگی‌های گوشی پوکو به‌حساب می‌آیند.

از آنجا که همیشه از گوشی‌های پوکو به‌عنوان گوشی‌های قاتل پرچمدار یاد می‌شود، تمرکز اصلی بر روی پردازنده قدرتمند و قیمت پایین آن‌ها بوده است و از این رو توجه زیادی به بعضی فاکتورها نمی‌شود. اما بااین‌حال استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای و استاندارد IP53 ارزش خرید پوکو F4 را تا حدی بالا می‌برد. اگر قصد شما از خرید گوشی در این بازه عکاسی بوده یا علاقه‌مند به رابط کاربری ONE UI سامسونگ هستید، می‌توانید سراغ گوشی گلکسی A34 نیز بروید که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

مدل نقره ای گلکسی A34 سامسونگ

انتخاب جایگزین: گلکسی A34 سامسونگ

قیمت: حدود ۱۱ میلیون تومان

گلکسی A34 سامسونگ که در مقاله بهترین گوشی اقتصادی نیز آن را معرفی کردیم، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به دو ویژگی بالارده، یعنی بدنه‌ی ضدآب با گواهی IP67 و وجود لرزش‌گیر سخت‌افزاری در سیستم دوربین اصلی است. همچنین اندروید نسخه ۱۳ و بهره‌مندی از به‌روزرسانی‌های منظم و طولانی‌مدت نیز بر ارزش خرید گوشی میان‌رده سامسونگ خواهد افزود.

نمایشگر گوشی با اینکه از ناچ برای میزبانی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده و ظاهری ازمدافتاده دارد، اما وضوح و کیفیت مطلوبی ارائه می‌دهد. اندازه نمایشگر Super AMOLED به ۶٫۶ اینچ می‌رسد و نرخ نوسازی نیز ۱۲۰ هرتز است. تراشه طی فرایند ۶ نانومتری ساخته شده و Dimensity 1080 نام دارد که عملکرد خوبی را در این رنج قیمتی از خود به‌نمایش می‌گذارد. پیشنهاد ما ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در کنار ۸ گیگابایت رم در بازه قیمتی ۱۱ میلیون تومان است.

دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسل به‌همراه لنز واید ۲۶ میلی‌متری بهره می‌برد که به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است. ظرفیت باتری A34 به ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌رسد که از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید گوشی مورد نظر خود را پیدا کنید. شما همچنین برای مقایسه‌ی اطلاعات فنی و قیمت روز انواع گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید و در آنجا به تبادل نظر در مورد گوشی‌های مختلف بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات