مایکروسافت فروشگاه‌های فیزیکی‌اش در چین را تعطیل می‌کند و بر فروش آنلاین متمرکز می‌شود

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سرفیس پرو ۱۱ درکنار سرفیس لپ تاپ ۷
تأثیر ۱٫۵ درصدی چین در درآمد جهانی مایکروسافت می‌تواند یکی از دلایل بسته‌شدن فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت در این کشور باشد.
تبلیغات

خبرگزاری South China Morning Post اعلام کرد که مایکروسافت تمام فروشگاه‌های فیزیکی خود در چین را که از اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی درحال فعالیت بودند، تعطیل کرده و این تصمیم به‌‌‌دلیل نیاز به بازسازی خرده‌فروشی‌های غول فناوری اهل ردموند در چین گرفته شده است.

مایکروسافت پیش‌تر قراردادش با مدیران فروشگاه‌های فیزیکی خود در چین را فسخ و به آن‌ها اعلام کرده بود که باید تا ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) این فروشگاه‌ها را تعطیل کنند.

تعطیلی فروشگاه‌های حضوری مایکروسافت در چین فرصت خوبی را در اختیار فروشگاه‌‌های اینترنتی مانند Taobao و JD.com قرار می‌دهد و آن‌ها را به توزیع‌کنندگان رسمی محصولات مایکروسافت ازجمله سرفیس لپ‌تاپ ۷، جدیدترین لپ‌ تاپ مایکروسافت مجهزبه قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس، تبدیل خواهد کرد.

کاربران چینی همچنان می‌توانند محصولات مایکروسافت را ازطریق وب‌سایت‌های رسمی این شرکت تهیه کنند. اگرچه چین تنها ۱٫۵ درصد از درآمد جهانی مایکروسافت را به خود اختصاص می‌داد، اما موفق شده بود فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت را در کشور خود حفظ کند.

سال گذشته ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرد که خروج از بازار چین به شرکتش آسیبی وارد نخواهد کرد و قصد دارد بر شهرهای بزرگی مانند لندن، نیویورک و سیدنی تمرکز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات