نام مدیرعامل بعدی اپل فاش شد؛ تیم کوک احتمالا ۳ سال دیگر کنار می‌رود

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح گرافیکی تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل در پشت میز
منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که به احتمال زیاد مدیر ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل تا سه سال دیگر به مدیرعامل این شرکت تبدیل می‌شود.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی نگاهی عمیق به تحولات داخلی اپل انداخته است تا نام مدیرعامل بعدی این شرکت را حدس بزند.

تیم کوک که هم‌اکنون ۶۳ سال سن دارد، از سال ۲۰۱۱ مدیرعامل اپل بوده است و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که دوران او در آینده‌ای نه‌چندان دور به پایان خواهد رسید. البته بلومبرگ می‌گوید تغییر مدیریتی اپل «قریب‌الوقوع نیست.»

بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه در داخل اپل می‌نویسد که اگر قرار بود جایگاه مدیرعاملی اپل به‌زودی تغییر کند، قطعا جف ویلیامز (مدیر ارشد عملیاتی اپل) جایگاه تیم کوک را تصاحب می‌کرد. چند سال قبل به نام ویلیامز به‌عنوان جایگزین احتمالی کوک اشاره شده بود.

تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل در بین جمعیت با کت شلوار
تیم کوک از سال ۲۰۱۱ مدیرعامل اپل بوده است
Bloomberg

بلومبرگ می‌گوید که ویلیامزِ ۶۱ ساله فقط دو سال با تیم کوک اختلاف سنی دارد و به همین دلیل احتمالا گزینه‌ی مناسبی برای مدیریت بلندمدت اپل نخواهد بود. اعضای هیئت‌مدیره‌ی اپل فردی را می‌خواهند که بتواند حداقل یک دهه این شرکت را رهبری کند.

یک مدیر باسابقه‌ی اپل که نامش مشخص نیست، می‌گوید: «اگر پنج سال پیش از من می‌پرسیدید، کاملا مشخص بود که جف بیشتر از هر کس دیگری برای تبدیل‌شدن به مدیرعامل شانس دارد.»

بلومبرگ می‌‌نویسد که افراد نزدیک‌به تیم کوک باور دارند او به‌مدت حداقل سه سال دیگر مدیرعامل اپل باقی می‌ماند. پس از سه سال، جان ترنوس محتمل‌ترین‌ گزینه برای تبدیل‌شدن به مدیرعامل اپل خواهد بود.

جان ترنوس / John Ternus مدیر ارشد سخت‌افزار اپل در قاب نمایشگر
جان ترنوس
Bloomberg

ترنوس در حال حاضر قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی سخت‌افزار اپل است و در سال‌های اخیر نقش پررنگ‌تری در فعالیت‌های شرکت و کنفرانس‌های مطبوعاتی پیدا کرده است.

بلومبرگ می‌گوید که ترنوس در اپل بسیار محبوب است و بارها از سوی تیم کوک، ادی کیو و بسیاری دیگر از مدیران ارشد، تحسین شده.

جان ترنوس هم‌اکنون ۴۹ سال سن دارد و درصورت تبدیل‌شدن به مدیرعامل اپل می‌تواند تا مدت‌ها شرکت را رهبری کند. بلومبرگ می‌نویسد که تیم کوک علاقه‌ی زیادی به ترنوس دارد، چون او می‌تواند کنفرانس‌ها را به‌خوبی برگزار کند، بسیار موقر است، هرگز مسئله‌ی پرحاشیه‌ای را در ایمیل‌ها مطرح نمی‌کند و در زمینه‌ی تصمیم‌گیری بسیار محتاط است. ترنوس در مراسم رونمایی آیپد پرو ۲۰۲۴ حضور داشت و این تبلت جدید را رونمایی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات