پای پیام‌رسان سیگنال به پرونده پرحاشیه آمازون باز شد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
آیفون در حال نمایش صفحه سیگنال / Signal در اپ استور
کمیسیون فدرال تجارت در شکایت خود علیه آمازون، پای پیام‌رسان سیگنال را وسط کشید.
تبلیغات

براساس سند دادگاه که توسط انگجت مشاهده شده، کمیسیون فدرال تجارت (FTC) به‌عنوان بخشی از شکایت خود علیه آمازون، این شرکت را متهم کرد که از ویژگی پیام‌های ناپدیدشونده‌ی سیگنال برای پنهان‌کردن ارتباطات و شواهد استفاده کرده است.

FTC می‌گوید حتی پس از اینکه آژانس دولتی از آمازون خواسته بود که تاریخچه‌ی ارتباطات خود را حفظ کند، آمازون به حذف آن‌ها داده است. جف بیزوس، مؤسس و مدیرعامل سابق و اندی جسی، مدیرعامل فعلی، در میان متهمان هستند.

FTC در شکایت‌نامه‌ی خود نوشت: «سال‌ها، مدیران ارشد آمازون از جمله جف بیزوس در مورد موضوعات حساس تجاری، از پیام‌رسان رمزگذاری‌شده‌ی سیگنال به‌جای ایمیل استفاده می‌کردند. این مدیران قابلیت پیام ناپدیدشونده را فعال کردند که به‌طور غیرقابل برگشت، پیام‌ها را از بین می‌برد؛ حتی پس از اینکه آمازون متوجه شد که شاکیان در حال بررسی رفتار آن هستند.»

FTC از یک قاضی فدرال می‌خواهد که آمازون را مجبور کند اسناد مربوط به مدیریت داده‌های خود را ارائه دهد. به گفته‌ی این کمیسیون: «از پیام‌هایی که حذف نشده‌اند، مشخص است که مدیران آمازون از سیگنال برای صحبت در مورد مسائل تجاری مرتبط‌ با رقابت استفاده کرده‌اند.»

حذف تاریخچه‌ی چت‌ها یک رویه‌ی تجاری رایج در سیلیکون ولی به‌حساب می‌آید. سال گذشته، وزارت دادگستری آمریکا گوگل را متهم کرد که به‌طور معمول تاریخچه‌ی چت‌های داخلی خود را که طبق قوانین فدرال باید حفظ می‌کرد، از بین برده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات