سرپانگه‌داشتن پیام‌رسان سیگنال چقدر هزینه دارد؟

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون در حال نمایش صفحه سیگنال / Signal در اپ استور
سیگنال اعلام کرده است که هزینه‌های نگه‌داری پیام‌‌رسان این شرکت هرسال بیشتر می‌شود و پیش‌بینی می‌کند این عدد در سال ۲۰۲۵ حتی به ۵۰ میلیون دلار برسد.
تبلیغات

سیگنال که به‌عنوان پیام‌رسان حامی حریم‌ خصوصی شناخته می‌شود، آمار جالبی درباره‌ی هزینه‌های جاری سرویس پیام‌رسانش منتشر کرد. این شرکت هزینه‌های زیرساخت فنی را فقط برای سال جاری ۱۴ میلیون دلار برآورد می‌کند و طبق پیش‌بینی‌ها، عدد مذکور در سال ۲۰۲۵ می‌تواند حتی تا ۵۰ میلیون دلار هم افزایش یابد. باید توجه کرد که هزینه‌ی نگه‌داری از سرویس‌های پیام‌رسان بزرگ‌تر مثل واتساپ خیلی بیشتر از سیگنال است.

براساس پست وبلاگی سیگنال، هزینه‌های این پیام‌رسان به‌تفکیک به‌شرح زیر است:

  • ذخیره‌سازی داده‌ها: ۱٫۳ میلیون دلار در هرسال
  • سرورها: ۲٫۹ میلیون دلار در هرسال
  • هزینه‌های ثبت‌‌نام کاربران (ارسال پیامک یا تماس حاوی کد تأیید): ۶ میلیون دلار در هرسال
  • پهنای باند: ۲٫۸ میلیون دلار در هرسال
  • سرویس‌های اضافه: ۷۰۰ هزار دلار در هرسال
  • پیام در صفحه چت اپلیکیشن سیگنال

    علاوه‌بر هزینه‌های گفته‌شده، حقوق ۵۰ کارمندی که تمام‌وقت در شرکت سیگنال کار می‌کنند، نیز باید در نظر گرفته شود که به حدود ۱۹ میلیون دلار می‌رسد. هزینه‌های سیگنال درمقایسه‌با رقیب اصلی آن، یعنی واتساپ، بسیار کمتر است؛ زیرا پیام‌رسان تحت مالکیت متا کاربران بسیار بیشتری دارد و حجم بسیار زیادی از داده‌ها را پردازش می‌کند.

    تعداد کاربران سیگنال در سرتاسر جهان حدود دو‌میلیون نفر تخمین زده می‌شود. طبق نظرسنجی آژانس شبکه‌ی فدرال آلمان در سال ۲۰۲۳، حدود ۹۲ درصد از کاربران پیام‌رسان‌ها در این کشور از واتساپ استفاده می‌کنند که از این افراد حداقل ۱۴ درصد، سیگنال را هم روی گوشی‌ هوشمند خود نصب کرده‌اند.

    توسعه‌دهندگان سیگنال برای جبران بخشی از هزینه‌هایشان امکان حمایت مالی ازطریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود فراهم کرده‌اند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات