ایلان ماسک بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا را اخراج می‌کند

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره سردرگم ایلان ماسک / Elon Musk لباس مشکی
ایلان ماسک با اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار، هزینه‌های تسلا را کاهش خواهد داد.
تبلیغات

تسلا به جمع شرکت‌های متعددی پیوسته است که اخراج‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند. به‌گزارش رویترز، این شرکت که تا دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) بیش از ۱۴۰,۰۰۰ نفر کارمند داشت، بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. رویترز تعداد دقیق مشاغل تعدیل‌شده را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی نوشت: «درحالی‌که برای مراحل بعدی توسعه آماده می‌شویم، برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری باید به تمام جنبه‌های شرکت نگاه کنیم. به‌عنوان بخشی از این تلاش، ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری را برای کاهش بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.»

در ماه فوریه (بهمن و اسفند) تسلا طی فرایند ارزیابی، از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت‌های کارمندان ضروری است و همین موضوع نشان می‌داد اخراج‌ها قریب‌الوقوع هستند. به‌گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی بررسی عملکرد سالانه‌ی برخی از کارکنان را نیز لغو کرده است.

ایلان ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا اشاره کرد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل ۳ و Y بود و دومین مورد وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی ارزان‌قیمتی است که شرکت روی آن سرمایه‌گذاری کرده. انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ماسک به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظار می‌رود تسلا رشد فروش کمتری در سال جاری میلادی داشته باشد و این موضوع احتمالاً تسلا را به کاهش هزینه‌ها برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران وادار خواهد کرد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ فروش ضعیفی تجربه کرد و تعداد خودروهای تحویل‌شده درمقایسه‌با فصل قبل ۸ درصد و درمقایسه‌با فصل قبل ۲۰ درصد کاهش یافت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات