رونمایی لپ‌تاپ ۲۰۲۴ هواوی با پردازنده اینتل، مقامات آمریکا را شوکه کرد

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
پنل پشتی لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک X پرو
سیاست‌مداران آمریکایی از معرفی لپ‌تاپ جدید هواوی با پردازنده‌ی هوش مصنوعی اینتل شوکه شدند.
تبلیغات

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه ایالات متحده پس از اینکه هواوی از لپ‌تاپ جدیدی مجهز به تراشه‌ی هوش مصنوعی اینتل رونمایی کرد، از دولت جو بایدن انتقاد کردند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ هواوی را در فهرست محدودیت‌های تجاری قرار داد. قرار گرفتن در فهرست به این معنی است که تأمین‌کنندگان هواوی باید قبل از ارسال تجهیزات از دولت آمریکا مجوز بگیرند.

یکی از مجوزهایی که توسط دولت دونالد ترامپ صادر شده بود به اینتل اجازه می‌داد که پردازنده‌های خود را به هواوی برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها بفروشد. تعدادی از سیاستمداران در آمریکا از دولت بایدن خواسته بودند این مجوز را لغو کند.

جدیدترین لپ‌ تاپ هواوی به‌نام MateBook X Pro از پردازنده اینتل مدل Core Ultra 9 بهره می‌برد که باعش شوکه‌شدن بسیاری از سیاستمداران آمریکایی شده است.

مایکل گالاگر، نماینده‌ی جمهوری‌خواه کنگره که ریاست کمیته‌ی منتخب مجلس نمایندگان در مورد چین را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «یکی از بزرگ‌ترین معماها در واشنگتن این است که چرا وزارت بازرگانی همچنان اجازه می‌دهد فناوری‌های ایالات متحده به هواوی ارسال شود.»

هواوی در آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲) گوشی جدیدی با تراشه‌ی پیشرفته‌ی ساخت SMIC معرفی کرد. با وجود تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج‌کردن هواوی و صنعت‌ تراشه‌سازی چین، هواوی به نمادی از تجدید حیات فناوری چین تبدیل شده است.

در جلسه‌ی استماع کمیته‌ی فرعی سنا، کوین کورلند، یکی از مقامات اجرایی صادرات، گفت که هدف لزوماً جلوگیری از رشد هواوی نیست، بلکه جلوگیری از سوءاستفاده از فناوری ایالات متحده برای «فعالیت‌های مخرب» بوده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات