نوجوان‌های آمریکایی آیفون و اپل واچ را دوست دارند؛ اما نه خدمات نرم‌افزاری را

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
طراحی دوربین پشتی آیفون ۱۳
نوجوانان آمریکایی عاشق گوشی و ساعت هوشمند اپل هستند، اما به خدمات نرم‌افزاری این شرکت علاقه‌ای ندارند.
تبلیغات

طبق نظرسنجی پایپر سندلر، نوجوان‌های آمریکایی گوشی آیفون و اپل واچ را بسیار دوست دارند، اما به خدمات نرم‌افزاری کوپرتینویی‌ها بی‌توجه هستند و ترجیح می‌دهند تا از سرویس‌های جایگزین استفاده کنند.

۸۵ درصد نوجوانانی که در نظرسنجی شرکت کردند، صاحب آیفون هستند و ۸۶ درصد قصد دارند که به‌عنوان گوشی بعدی از آیفون استفاده کنند. باوجود اینکه آیفون هنوز محبوب‌ترین گوشی در بین نوجوانان است، اما آمار آن نسبت‌به نظرسنجی سال گذشته دو درصد کاهش پیدا کرده.

در ادامه‌ی نظرسنجی مورد بحث مشخص شد که ۳۴ درصد از نوجوانان آمریکایی از ساعت هوشمند اپل استفاده می‌کنند و ۱۳ درصد از آن‌ها قصد دارند تا ۶ ماه آینده اپل واچ بخرند. این یعنی برند‌های رولکس و کاسیو در بازار آمریکا پشت سر اپل قرار می‌‌گیرند.

در بخش خدمات نرم‌افزاری، اپل ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر می‌شود، زیرا حدود دو سوم نوجوانان به‌جای اپل موزیک از اسپاتیفای استفاده می‌کنند. از طرفی، هرکدام از سرویس‌های یوتیوب و نتفلیکس حدود ۳۰ درصد از جامعه‌ی آماری مذکور را به‌خود اختصاص داده‌اند. کمتر از پنج درصد نوجوانان از سرویس اپل تی‌وی پلاس استفاده می‌کنند.

Apple Pay با اختصاص دادن حدود ۴۴ درصد از آمار به خود، محبوب‌ترین سرویس حوزه‌ی پرداخت شد، ولی برای انتقال پول همتا به همتا، اپلیکیشن‌های Cash و Venmo دست بالاتر را دارند.

تسلط اپل بر جامعه‌ی نوجوانان آمریکا در معرض خطر قرار دارد، زیرا یکی از بندهای شکایت وزارت دادگستری آمریکا از اپل، به همین مورد مربوط می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا معتقد است که کوپرتینونشین‌ها با انجام برخی اعمال به نوجوانان فشار اجتماعی وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که این دسته از افراد برای فرار از سرزنش شدن به خرید گوشی آیفون روی بیاورند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات