انویدیا دیتاسنتر ۲۰۰ میلیون دلاری هوش مصنوعی در آسیا راه‌اندازی می‌کند

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
جن سون هوانگ / Jensen Huang مدیرعامل انویدیا خنده کت شلوار
انویدیا با راه‌اندازی دیتاسنتر هوش مصنوعی در اندونزی، حضور خود را در آسیا پررنگ‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

انویدیا به توسعه‌ی فعالیت‌هایش در جنوب‌شرقی آسیا ادامه می‌دهد. این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت مخابراتی Indosat Ooredoo Hutchison، دیتاسنتر هوش مصنوعی ۲۰۰ میلیون دلاری در اندونزی تأسیس کند.

طبق گزارش بودی آری ستیادی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی، تأسیسات جدید در شهر سوراکارتا در استان جاوه‌ی مرکزی مستقر خواهد شد و زیرساخت‌های ارتباطات محلی و منابع انسانی و استعدادهای دیجیتال را تقویت خواهد کرد.

ماه گذشته، شرکت مخابراتی Indosat اعلام کرد که آماده است با هدف سوق‌دادن اندونزی به عصر جدیدی از هوش مصنوعی، بلک‌ول (معماری نسل بعدی انویدیا) را در زیرساخت خود ادغام کند.

Indosat Ooredoo Hutchison دومین اپراتور بزرگ تلفن‌همراه اندونزی است که در سال ۲۰۲۲ در نتیجه‌ی ادغام Ooredoo قطر و CK Hutchison هنگ‌کنگ به‌وجود آمد.

ورود انویدیا به اندونزی بدین‌معنی است که تیم سبز امسال حضورش را در آسیای جنوب‌شرقی پررنگ‌تر خواهد کرد؛ چرا‌که تقاضا برای داده‌های هوش مصنوعی در آنجا به‌لطف رشد اقتصاد دیجیتال به‌سرعت در حال افزایش است.

در ماه ژانویه (دی و بهمن)، سینگ‌تل، اپراتور مخابراتی سنگاپور، از همکاری با انویدیا برای استقرار قابلیت‌های هوش مصنوعی در دیتاسنترهای خود در سراسر آسیای جنوب‌شرقی خبر داد.

سینگ‌تل اعلام کرده است که پروژه‌ی جدیدش به کسب‌وکارهای منطقه امکان می‌دهد تا سال جاری بدون نیاز به سرمایه‌گذاری و مدیریت زیرساخت‌های گران دیتاسنتر، از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی پیشرفته‌ی انویدیا استفاده کنند.

آسیای جنوب‌شرقی ثابت کرده که محرک اصلی درآمد انویدیا است. طبق اطلاعات ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در یکی از فصل‌های سال مالی گذشته حدود ۱۵ درصد از فروش یا ۲٫۷ میلیارد دلار در سنگاپور ایجاد شد.

براساس آخرین گزارش‌ها از درآمد سه‌ماهه‌ی انویدیا، دیتاسنترها بیشترین بخش درآمد این شرکت را به‌لطف هوش مصنوعی ازآنِ خود کرده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات