انویدیا با هوش مصنوعی GR00T ربات‌های انسان‌نما را بسیار پیشرفته‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل انویدیا درحال کنفرانس مطبوعاتی در کنار دو ربات
هوش مصنوعی جدید انویدیا ربات‌ها را بیش‌ از هر زمان دیگری شبیه‌ به انسان‌ می‌کند.
تبلیغات

انویدیا مدل هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرد که راه را برای توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نمای واقع‌گرایانه، هموارتر می‌کند. در رویداد GTC 2024، تیم سبز Project GR00T را معرفی کرد؛ یک پلتفرم نرم‌افزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی که می‌تواند ربات‌ها را قادر به درک زبان و تکرار رفتار انسان کند.

براساس بیانیه‌ی رسمی، مدل هوش مصنوعی جدید انویدیا به سازندگان ربات‌ کمک می‌کند تا دستگاه‌هایی بسازند که قادر به تعامل با انسان‌ها و پیمایش در دنیای واقعی هستند.

یک ربات درحال تقلید حرکت یک انسان

GR00T مخفف Generalist Robot 00 Technology است و به گونه‌ای طراحی شده که به عنوان یک «مدل بنیادی» عمل کند. شرکت‌ها می‌توانند براساس آن دست به نوآوری بزنند و وابستگی به دستورات از پیش برنامه‌ریزی شده برای ربات‌های خود را کمتر کنند.

GR00T از درک زبان انسان و ویدیوها به عنوان ورودی استفاده می‌کند. به این معنی که می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی که حرکات مختلف انسان را به تصویر می‌کشند ببیند و مهارت و هماهنگی لازم برای انجام و تقلید آن‌ها را کسب کند.

انویدیا در حالی از GR00T رونمایی کرده است که OpenAI به‌عنوان یکی از خریداران اصلی پردازنده‌های گرافیکی تیم سبز، از مدل‌های هوش مصنوعی خود برای توسعه‌ی ربات انسان‌نما در استارتاپی به نام Figure بهره می‌برد.

انویدیا در مراسمش از Jetson Thor نیز رونمایی کرد. یک سیستم-روی-چیپ که به GR00T و سایر مدل‌های هوش مصنوعی که برای ربات‌های انسان‌نما طراحی شده‌اند، قدرت می‌بخشد.

Jetson Thor به پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی‌بر معماری بلک‌ول انویدیا مجهز است که پیشرفت بزرگی نسبت‌ به پردازنده‌ی گرافیکی موجود در تراشه‌ی H100 مبتنی‌بر معماری هاپر محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات