جایگزین پانوس پانای؛ رهبر جدید ویندوز و سرفیس مایکروسافت مشخص شد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس پرو ۸ از نمای پشت - ۲
مایکروسافت پس از مدت‌ها سرانجام جایگزین مستقیم پانوس پانای را معرفی و رئیس جدید تیم ویندوز و سرفیس را مشخص کرد.
تبلیغات

مایکروسافت رسما پاوان داوولوری را به‌عنوان رئیس جدید تیم ویندوز و سرفیس انتخاب کرد تا جایگزین پانوس پانای پس از مدت‌ها مشخص شود.

مایکروسافت پس از جدایی پانوس پانای و پیوستن او به آمازون در سال ۲۰۲۳، تصمیم گرفت تیم ویندوز و سرفیس را جدا کند و مدیریت آن‌ها را به دو نفر بسپارد.

در زمان جدایی پانای، داوولوی به رهبر تیم دستگاه‌ها و تراشه‌ی سرفیس تبدیل شد و میخائیل پاراخین مدیریت تیم تجربیات ویندوز و وب را برعهده گرفت. حالا هر دو تیم ویندوز و سرفیس مستقیما زیر نظر پاوان داوولوری فعالیت می‌کنند و پاراخین «تصمیم گرفته است سراغ جایگاه‌های شغلی دیگر برود.»

پاوان داوولوری رئیس تیم ویندوز و سرفیس در کنار مدیرعامل AMD
پاوان داوولوری در کنار مدیرعامل ای‌ام‌دی

وب‌سایت ورج به یادداشتی داخلی از مایکروسافت دسترسی پیدا کرده که در آن راجش جا، رئیس تیم تجربیات و دستگاه‌های مایکروسافت، به تشریح تغییرات مدیریتی پرداخته است. طبق این یادداشت، مایکروسافت بار دیگر تصمیم گرفته است تیم‌های ویندوز و سرفیس را متحد کند.

پاوان داوولوری از امروز به‌عنوان رهبر تیم ویندوز و سرفیس، گزارش کار خود را مستقیما به راجش جا می‌دهد. داوولوری بیش‌از ۲۳ سال در مایکروسافت کار کرده و یکی از اصلی‌ترین اعضای پروژه‌ی مایکروسافت با کوالکام و AMD برای ساخت پردازنده‌ی سفارشی سرفیس بوده است.

میخائیل پاراخین قرار است در دوران انتقال به جایگاه شغلی جدید، فعلا گزارش کارش را برای کوین اسکات بفرستد. فعلا مشخص نیست که پاراخین در آینده چه نقشی در مایکروسافت خواهد داشت. ممکن است «جایگاه‌های شغلی جدیدی» که پاراخین به دنبال آن‌ها است، ارتباطی به مایکروسافت نداشته باشند. او پیش از تبدیل‌شدن به رهبر تیم مهندسی ویندوز، روی پروژه‌ی بینگ چت کار می‌کرد.

تغییر بزرگ در تیم مدیریتی ویندوز در حالی رخ می‌دهد که هفته‌ی گذشته مصطفی سلیمان، هم‌بنیان‌گذار گوگل دیپ‌مایند و مدیرعامل سابق استارتاپ Inflection AI، به‌عنوان مدیرعامل تیم Microsoft AI به غول ردموندی پیوست.

مایکروسافت تعداد زیادی از کارمندان Inflection AI را نیز استخدام کرد، ازجمله هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ که هم‌اکنون دانشمند ارشد تیم Microsoft AI است.

راجش جا می‌گوید تیم ویندوز و سرفیس قرار است همکاری نزدیکی با تیم Microsoft AI داشته باشد تا هر دو مشغول توسعه‌ی هوش مصنوعی، تراشه و تجربیات جدید شوند. یک تغییر مهم این است که تیم Microsoft AI وظیفه‌ی توسعه‌ی اج را برعهده گرفته، مرورگری که بخشی کلیدی در تجربیات ویندوز محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات