جاناتان کانتر؛ مردی که می‌خواهد اپل را درهم بشکند

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
جاناتان کانتر با چهره‌ای خندان در دام پاپاراتزی‌ها
رئیس واحد ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا در پی بازخواست قانونی اپل است.
تبلیغات

اواخر هفته‌ی گذشته وزارت دادگستری آمریکا با هدف جلوگیری از انحصار‌طلبی اپل، از این شرکت شکایت کرد؛ اما چه کسی وظیفه‌ی رهبری این پرونده را بر عهده دارد؟

به‌گزارش CNBC، جاناتان کانتر، رئیس واحد ضد انحصار وزارت دادگستری آمریکا، رهبر پرونده‌ی مورد بحث است. کانتر سابقه‌ی طولانی در مبارزه با انحصارگرایی دارد و اکنون تمام توان خود را بر محکوم کردن اپل متمرکز کرده است.

کانتر در مصاحبه‌‌ای اعلام کرد که اگر قانون به آن‌‌ها اجازه بدهد، حتی تا مرز «درهم‌ شکستن» اپل پیش خواهند رفت. او می‌گوید که شکایت وزارت دادگستری آمریکا از اپل با تمرکز بر نقض قوانین ضد انحصار طراحی شده و هدف از چنین چیزی برگرداندن جو رقابتی به بازار است.

جاناتان کانتر ۵۰ سال سن دارد و پدر و مادرش معلم هستند. او در کویینز نیویورک بزرگ شده است و تبار اوکراینی دارد. کانتر در سال ۱۹۹۸ با مدرک حقوق از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس فارغ‌التحصیل شد.

پرتره‌ی رسمی جاناتان کانتر در حال لبخند زدن
جاناتان کانتر

جاناتان کانتر پس از تحصیل در رشته‌ی حقوق، به عنوان وکیل در کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) مشغول به کار شد و سپس به شرکت‌های خصوصی نقل مکان کرد. کانتر برای مدتی نمایند‌ه‌ی مایکروسافت بود.

کانتر در سال ۲۰۲۱ توسط جو بایدن به‌عنوان دستیار دادستان کل در بخش ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا منصوب شد. عملکرد کانتر به‌حدی درخشان بوده است که یکی از افراد کلیدی دولت ایالات متحده در پیش‌برد سیاست‌های ضد‌انحصار به‌شمار می‌رود.

در مدتی که کانتر در کمیسیون فدرال تجارت و وزارت دادگستری آمریکا سپری کرده است، این دو نهاد علیه چهار شرکت از ۶ بزرگ صنعت فناوری پرونده‌ی شکایت ثبت کرده‌اند. بخش ضدانحصار وزارت دادگستری آمریکا تحت رهبری کانتر توانست پس از ۴۰ سال در یکی از پرونده‌هایش علیه یک شرکت ساخت‌و‌ساز به پیروزی برسد.

از دیگر اقدامات جاناتان کانتر در وزارت دادگستری آمریکا می‌توان به شکایت از گوگل اشاره کرد. وزارت دادگستری اعتقاد دارد که گوگل در زمینه‌های مختلفی از جمله تبلیغات، سایر شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

پرونده‌ی نام‌برده بر این موضوع متمرکز است که آیا مانتین‌ویویی‌ها به اپل و سایر شرکت‌ها پول داده‌اند تا گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات‌شان باشد یا خیر.

کانتر تمام شایعاتی که می‌گویند دولت به‌دلیل بیش از حد قدرتمند شدن اپل از این شرکت شکایت کرده است را رد می‌کند و می‌گوید رقابت به کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان منجر می‌شود و فرصت‌های بیشتری برای توسعه‌دهندگان به‌جود می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات