ادعای بزرگ دولت آمریکا: اپل عامل شکست ویندوز فون و ال‌ جی است

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ال جی وینگ در حالت Swivel
پرونده‌ی شکایت دولت آمریکا، اپل را مقصر شکست گوشی‌های مایکروسافت و آمازون می‌داند.
تبلیغات

در شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده، اپل مسئول شکست گوشی‌های آمازون و مایکروسافت عنوان شده است. این وزارت‌خانه غول فناوری را به انجام رفتارهای ضدرقابتی در بازار گوشی‌های هوشمند برای حفظ انحصار گوشی آیفون متهم کرد.

وزارت دادگستری و دادستان‌های کل ۱۶ ایالت آمریکا می‌گویند اپل عملکرد محصولات و خدمات متفرقه را برای کاربران آیفون محدود می‌کند. این وزات‌خانه به شکست‌ مدل‌های مختلف گوشی ال جی و گوشی HTC و فایرفون آمازون و گوشی‌های ویندوز فون مایکروسافت اشاره کرد.

گوشی‌های فایرفون در سال ۲۰۱۴ شکست سنگینی برای آمازون رقم زدند. محموله‌ی گوشی‌های فروش‌نرفته‌ی فایرفون ۸۳ میلیون دلار ارزش داشت و این شرکت در نهایت مجبور شد تا ۱۷۰ میلیون دلار در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید گوشی سامسونگ و گوشی گوگل تنها «رقبای معنادار» اپل در بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده هستند. در متن دادخواست آمده که موانع آنقدر زیاد است که حتی گوگل با وجود اینکه سیستم‌عامل اندروید را توسعه می‌دهد فاصله‌ی زیادی از اپل دارد.

متن دادخواست اپل را متهم می‌کند که استراتژی مشابهی با مایکروسافتِ قدیم دارد یعنی قیمت بالاتر از رقبا و عرضه‌ی کمتر محصولات جدید که موجب طرح شکایت علیه مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ شده بود.

اپل به بیزنس اینسایدر گفت: «موفقیت این شکایت سنت خطرناکی را ایجاد می‌کند و به دولت قدرت می‌دهد تا دست سنگینی در طراحی فناوری‌های جدید داشته باشد. ما معتقدیم که این شکایت هم از نظر حقایق و هم از نظر قانونی اشتباه است و به‌شدت در برابر آن دفاع خواهیم کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات