ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته وارد کارخانه‌ مرسدس بنز شدند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ربات انسان‌نمای آپولو در حال جابه‌جایی یک جعبه
مرسدس بنز طرحی آزمایشی برای استفاده از ربات‌های انسان‌نمای پیشرفته را در کارخانه‌هایش شروع کرد.
تبلیغات

عصر آزمایش ربات‌های انسان‌نما رسماً آغاز شده است. آمازون از سال گذشته ‌به‌کارگیری ربات دوپای Digit از Agility Robotics را در انبار‌های خود شروع کرد و بی‌ام‌و مدتی ‌است که از ربات‌های انسان‌نمای استارتاپ فیگور برای انجام فعالیت‌های غیر ایمن و دشوار استفاده می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی اپترونیک، این شرکت اکنون قصد دارد آپولو، یکی از بهترین ربات‌های انسان‌نمای خود را در اختیار مرسدس بنز قرار دهد.

شرکت رباتیک اپترونیک که مقر مرکزی‌اش در آستین تگزاس واقع شده، به عنوان بخشی از قراردادش با مرسدس بنز درصدد شناسایی کاربردهای ربات انسان‌نما در فرآیند تولید خودرو است. هنوز تعداد ربات‌هایی که قرار است در این همکاری به‌کار گرفته شوند، مشخص نشده؛ اما باتوجه به ماهیت ربات‌های انسان‌نما احتمالاً تعداد اندکی در این دوره‌ی آزمایشی به‌کار گرفته خواهند شد.

همکاری مرسدس بنز و اپترونیک یک معامله‌ی برد-برد به‌حساب می‌آید؛ چراکه اپترونیک می‌تواند با قرار گرفتن در کنار یک شرکت خودروسازی بزرگ علاقه‌ی خود به همکاری با شرکت‌های نام‌آشنا را نشان دهد و از آن سو مرسدس بنز می‌تواند به خریداران و سهامداران خود ثابت کند که تا چه اندازه به فکر آینده و بهره‌گیری از فناوی‌های روز دنیا است.

ربات‌های انسان‌نما اخیراً توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را به‌ خود جلب کرده‌اند. ارزش شرکت فیگور به‌لطف ربات انسان‌نمای فیگور ۰۱ به عدد چشمگیر ۶۷۵ میلیون دلار رسیده است. دو سال آینده برای شرکت‌های فعال در زمینه‌ی رباتیک بسیار حیاتی خواهد بود؛ زیرا آن‌ها به دنبال بازده سرمایه‌گذاری‌ هستند.

جف کاردناس، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اپترونیک، در بیانیه‌ای گفت: «مرسدس با استفاده از ربات انسان‌نمای آپولو به خودکارسازی فعالیت‌های یدی‌ که از لحاظ فیزیکی برای انسان‌ها دشوار هستند، خواهد پرداخت. آپولو در آینده‌ای نزدیک توسط شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر نیز به‌کار گرفته خواهد شد.»

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های آپولو انجام کارهای «کم‌مهارت» است؛ این فعالیت‌ها شامل جابه‌جا کردن اجسام از مکانی به مکان دیگر و انجام کارهای تکراری‌ که از نظر فیزیکی ضروری هستند، می‌شود.

استفاده از ربات‌های انسان‌نما برای انجام کارهای نیازمند به مهارت کم با هدف جلوگیری از انتقادات مربوط‌به جایگزینی نیروی کار با ربات‌ها انجام می‌شود. اپترونیک می‌خواهد نشان دهد که هیچ رباتی جایگزین نیروی کار انسانی نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات