ربات‌ها به شغل گارسون‌ها چشم دوخته‌اند؛ سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون‌دلاری ال‌جی

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
استارتاپ ربات پیشخدمت Bear Robotics
برند Bear Robotics که گارسون‌های رباتیک تولید می‌کند، ۶۰ میلیون دلار از ال‌جی سرمایه دریافت کرده است.
تبلیغات

به گزارش تک‌کرانچ، ال‌جی الکترونیکس سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری در یک استارتاپ کالیفرنیایی را تأیید کرده است. با این سرمایه‌گذاری، ال‌جی الکترونیکس بزرگترین سهامدار Bear Robotics می‌شود.

Bear Robotics ربات‌های پیش‌خدمت مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای رستوران‌ها و مکان‌های دیگر می‌سازد. این استارتاپ می‌خواهد ربات‌های چرخدار را جایگزین پیش‌خدمت‌ها کند.

Bear توانست در آخرین دور جذب سرمایه در سال ۲۰۲۲ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و ارزش بازارش را به ۴۹۰ میلیون دلار برساند. مشخص نیست که پس از جذب بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری، ارزش این استارتاپ به چقدر رسیده است.

ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی، در 2024 CES از علاقه‌ی این شرکت به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ربات‌های متخصص در تحویل و تدارکات اشاره کرده بود. پیشرفت هوش‌ مصنوعی کمک زیادی به پیشرفت ربات‌ها کرده است.

پس از اینکه ال‌جی در سال ۲۰۲۱ تجارت موبایلی خود را تعطیل کرد، تمرکز کسب‌و‌کار خود را به سایر حوزه‌های قابل رشد از جمله خانه‌های هوشمند، اینترنت اشیاء (IoT)، قطعات خودرو الکتریکی و پلتفرم‌های رباتیک و هوش مصنوعی اختصاص داد.

این اولین سرمایه‌گذاری ال‌جی در حوزه‌ی رباتیک نیست. غول کره‌ای سال‌ها در‌حال تحقیق و توسعه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار رباتیک بوده است و در سال ۲۰۱۷، ربات‌های راهنما را در فرودگاه بین‌المللی اینچئون، بزرگ‌ترین فرودگاه کره‌ی جنوبی، مستقر کرد.

Bear Robotics در سال ۲۰۱۷ توسط جان ها، مهندس نرم‌افزار سابق گوگل که به رستوران‌داری مشغول شده بود، بنیان‌گذاری شد. چالش‌ها و تجربه‌های جان ها در اداره‌ی یک رستوران، الهام‌بخش او برای توسعه‌ی ربات‌های خدمت‌رسان شد. استارتاپ Bear Robotics ربات‌های خود را در ایالات متحده، کره‌ی جنوبی و ژاپن عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات