ربات هوشمند ۲۰۲۴ ال‌جی، دوست‌داشتنی‌ترین هم‌صحبت دنیا است

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
ربات هوشمند ال جی
ربات هوشمند جدید ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 با توانایی کنترل لوازم خانگی رونمایی شد.
تبلیغات

ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 از ربات هوشمندی رونمایی کرد که با بهره‌مندی از فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی چندوجهی، قادر به حرکت، یادگیری و گفت‌وگو با انسان‌ها است. لیو جائه چئول، رئیس شرکت لوازم خانگی ال‌جی می‌گوید این شرکت با ترکیب هوش مصنوعی و خدمات ارتباطی و حرکتی پیشرفته، می‌خواهد مشتریان را از انجام کارهای خانه بی‌نیاز کند.

ربات هوشمند ال‌جی، می‌تواند به صورت‌کلامی با کاربران تعامل داشته باشد، احساسات را بیان کند و به‌طور مستقل در خانه بچرخد یا وقتی کسی در خانه نیست، تمام اتاق‌ها را بررسی کند و در صورت مشاهده پنجره‌ی باز یا چراغ‌های روشن، با ارسال اعلان به کاربر اطلاع دهد. همچنین، می‌تواند با اتصال به پریز هوشمند و خاموش کردن دستگاه‌های بلااستفاده در سراسر خانه، به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند.

ربات هوشمند ال‌جی از زاویه‌ی کناری

وقتی شخص به خانه بازمی‌گردد، ربات ال‌جی با خوش‌آمدگویی به استقبال او می‌رود و پس از بررسی حالت چهره و احساسات کاربر، موسیقی یا محتوای مناسبی را متناسب با روحیه‌ی او پخش می‌کند.

ربات ال‌جی، همچنین قادر است با لوازم خانگی هوشمند و دستگاه‌های IoT خانگی ارتباط برقرار کند. افزون‌براین، به پلتفرم Robotics RB5 کوالکام مجهز شده است که استفاده‌از ویژگی‌های هوش مصنوعی، تشخیص چهره و صدای کاربران را امکان‌پذیر می‌کند.

این ربات، دارای دوربین داخلی، بلندگو و سنسورهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های محیطی از جمله دما، رطوبت و کیفیت هوای داخل است. تکنولوژی‌های به‌کاررفته در این ربات هوش مصنوعی، داده‌های دریافتی را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و به‌طور مداوم درحال یادگیری هستند.

ربات مذکور، قابلیت‌های دیگری نیز دارد؛ از جمله اینکه می‌تواند به‌عنوان نگهبان حیوانات خانگی عمل کند تا کاربران بتوانند از راه دور بر حیواناتشان نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده‌ی هرگونه فعالیت غیرعادی نیز هشدار دریافت کنند. یادآوری مصرف دارو و اعلام وضعیت آب‌وهوا نیز از دیگر قابلیت‌های این ربات به‌حساب می‌آیند.

ربات هوشمند ال‌جی، برای بازدید عموم در نمایشگاه CES 2024 قرار دارد؛ اما درمورد قیمت و جزئیات عرضه‌ی این محصول، اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات