گروهی از نیروهای پیمانکار گوگل پس از اعتصاب طولانی‌مدت اخراج شدند

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو گوگل روی گوشی هوشمند
پس از اعتراض به سیاست‌های بازگشت به محل کار، پیمانکار گوگل قرارداد‌ کارکنانش را فسخ کرد.
تبلیغات

پس از اعتصاب طولانی‌مدت علیه سیاست بازگشت به محل کار گوگل، این شرکت ماه گذشته از تمدید قرارداد بیش از ۴۰ نظارتگر محتوای یوتیوب‌ موزیک که از طریق شرکت «کاگنيزانت» استخدام شده بودند، خودداری کرد.

اتحادیه‌ی کارکنان آلفابت (CWA) به‌نمایندگی از این کارکنان پیمانی می‌گوید که بسیاری از آن‌ها در دوران همه‌گیری کرونا با دستمزد ۱۹ دلار در ساعت و انتظار اینکه همیشه به‌صورت دورکاری کار خواهند کرد، استخدام شده‌ بودند. با بازگشت به محل کار، هزینه‌های رفت‌وآمد به دفتر به میزان قابل‌ توجهی از درآمد متوسط ​​آن‌ها می‌کاست.

به گزارش ورج، پس از یک سال اعتصاب این کارکنان که وظیفه‌ی بررسی و تأیید آثار ارسالی به یوتیوب‌ موزیک را داشتند، کاگنيزانت با وجود داشتن یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان به‌عنوان مشتری، قرارداد را فسخ و تنها هفت هفته غرامت پایان خدمت به آن‌ها پرداخت کرد.

گوگل ادعا می‌کند که در تصمیم این پیمانکار برای پایان دادن به قرارداد‌ها نقشی نداشته است؛ اما هیئت ملی روابط کار ایالات متحده (NLRB) پیش از این گوگل را به‌عنوان «کارفرمای مشترک» ناظران محتوا شناخته بود؛ این یعنی گوگل وظیفه دارد بر سر میز مذاکره حاضر شود، کاری که تاکنون از انجام آن امتناع کرده است.

جک بندیکت، پیمانکار سابق و عضو اتحادیه، گفت: «این منزجر‌کننده است که گوگل در مواجه شدن با خواسته‌های معمولی کارکنانش برای برخورد عادلانه در محل کار، چنین مسیری را در پیش می‌گیرد.»

پیش‌تر هم پیمانکارانی که از طریق شرکت «اَکسِنچر» روی موتور جست‌وجوی گوگل و چت‌بات هوش مصنوعی جمنای (بارد سابق) کار می‌کردند، موفق شدند تا غول فناوری را به‌عنوان کارفرمای مشترک خود تعیین کنند و با این کار، امکان مذاکره در مورد حقوق و مزایای خود را به دست آوردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات