۳۲ سایت خبری به‌دنبال غرامت ۲٫۱ میلیارد یورویی از گوگل هستند

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل سرچ / Google Search در شیشه عینک
تعداد زیادی از رسانه‌ها با شکایت از گوگل خواستار دریافت خسارت ۲٫۱ میلیارد یورویی شدند.
تبلیغات

۳۲ رسانه‌ی اروپایی دادخواستی را علیه گوگل تنظیم کردند و خواستار دریافت خسارتی در حدود ۲٫۱ میلیارد یورو شدند. طبق بیانیه‌‌ی منتشر شده توسط شرکت‌های حقوقی Geradin Partners و Stek که نماینده‌ی این رسانه‌ها هستند، دادخواست مذکور به شیوه‌های تبلیغات دیجیتال غول آمریکایی اعتراض می‌کند.

گروه‌های رسانه‌ای ادعا می‌کنند که به دلیل بازار رقابتی محدود، متحمل ضرر شده‌اند. در بیانیه آمده است که بدون سوءاستفاده‌ی گوگل از موقعیت خود، رسانه‌ها می‌توانستند درآمدهای بسیار بالاتری از تبلیغات دریافت و هزینه‌های کمتری برای سرویس‌های تبلیغاتی پرداخت کنند.

در میان گروه‌های رسانه‌ای شماری از وب‌سایت‌های خبری سرشناس اروپا ازجمله اکسل اشپرینگر (مالک پولیتیکو)، سایت نروژی شیبستد و گروه‌های عضو بنلوکس نظیر DPG Media و Mediahuis دیده می‌شود. مجموعه‌ی این رسانه‌ها ۱۷ کشور اروپایی را پوشش می‌دهند.

در ژوئن ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱)، کمیسیون اروپا گوگل را به انحصارطلبی در حوزه‌ی کسب‌وکار تبلیغاتی‌اش متهم کرد. مارگارت وستاگر، رئیس واحد ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا، گفت آن‌ها نگرانند که گوگل از موقعیت خود به نفع سرویس‌های واسطه‌گری‌اش استفاده کرده باشد.

سازمان ناظر بر رقابت اتحادیه‌ی اروپا از سال ۲۰۲۱ در حال بررسی کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل بوده است. این سازمان پیش‌تر گوگل را به دلیل تخطی از قوانین ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا هشت میلیارد یورو جریمه کرد.

مدیر حقوقی گوگل با فرصت‌طلبانه‌ خواندن شکایت مطرح‌شده گفت گوگل با ناشران سراسر اروپا همکاری سازنده‌ای دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات