اخراج نیروهای اکتیویژن؛ دولت آمریکا مایکروسافت را زیر ذره‌بین می‌برد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت
شکایت جدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه مایکروسافت این شرکت را با چالش سختی مواجه کرده است.
تبلیغات

پس از آن‌که مایکروسافت نزدیک به ۲۰۰۰ کارمند بخش بازی خود را اخراج کرد، کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، مایکروسافت را به نقض تعهد خود مبنی‌بر اجازه دادن به اکتیویژن بلیزارد برای فعالیت مستقل پس از خرید متهم کرده است.

FTC شکایتی را در دادگاه تجدید نظر فدرال تنظیم و استدلال کرده که تعدیل نیرو شامل کارمندان اکتیویژن بلیزارد شده که با ادعاهای‌ مایکروسافت در تضاد است.

FTC خواستار توقف موقت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شده و درحال بررسی بیشتر مشکلات احتمالی مربوط به قوانین ضدانحصار است.

در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) مایکروسافت اعلام کرد که پس از شناسایی «حوزه‌های هم‌پوشانی» ۱٬۹۰۰ کارمند را در اکتیویژن بلیزارد، زِنی‌مکس و ایکس باکس اخراج کرده است. این درحالی است که غول ردموندی پیش‌تر اعلام کرده بود که نیازی به تعدیل نیرو در اکتیویژن نمی‌بیند.

در متن شکایت FTC آمده است: «طرح اخیر مایکروسافت برای حذف ۱٬۹۰۰ شغل در بخش بازی‌های ویدیویی، از جمله اکتیویژن، در تضاد با پیشنهادی است که به دادگاه ارائه کرده است.»

اگرچه سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در ماه اکتبر (مهر و آبان) با خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت موافقت کرد، اما FTC رضایتی از این بابت نداشته و همچنان مایکروسافت را به چالش می‌کشد. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت مجبور شود تمام یا بخشی از اکتیویژن بلیزارد را واگذار کند.

اخراج‌های مایکروسافت در پی اخراج‌های گسترده در صنعت بازی‌های ویدیویی، به ویژه در چند ماه گذشته صورت گرفته است. حدود ۱۰٬۵۰۰ نفر فعال در زمینه‌ی ساخت بازی در سال ۲۰۲۳ شغل خود را از دست دادند و در سال ۲۰۲۴، ۶ هزار کارمند دیگر اخراج شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات