کارگر اسپیس‌ایکس به کما رفت؛ شکایت از شرکت فضایی ایلان ماسک

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
نگاه خیره ایلان ماسک / Elon Musk با چهره جدی
شرکت اسپیس ایکس به‌دلیل سهل‌انگاری‌ای که به آسیب جدی یک کارگر منجر شده است، دادگاهی می‌شود.
تبلیغات

به گزارش رویترز، همسر یک کارگر اسپیس ایکس، از این شرکت که به ایلان ماسک تعلق دارد، شکایت کرده است. جمجمه‌‌ی این کارگر در اثر نقص موتور موشک در سال ۲۰۲۲ شکسته شده بود.

فرانسیسکو کابادا جزو کارگرانی بود که در حادثه‌ی نقص موتور در ۱۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۲۸ دی ۱۴۰۰) آسیب دیده بودند. رویترز اواخر سال ۲۰۲۳ حداقل ۶۰۰ جراحت گزارش‌نشده را رسانه‌ای کرد. این جراحت‌ها شامل له‌ شدن دست و پا، قطع عضو، برق‌گرفتگی، جراحات سر و چشم و یک مورد مرگ بوده است.

یدی کابادا، همسر فرانسیسکو کابادا، هفته‌ی گذشته به نمایندگی از شوهرش که بیش از دو سال در کما به سر می‌برد، این شکایت را در دادگاه ایالتی در لس‌آنجلس ثبت کرد.

کابادا زمانی که بخشی از موتور Raptor V2 در حین آزمایش فشار در تأسیسات اسپیس ایکس شکسته شد، مجروح شد. این قسمت، به سر تکنیسین اسپیس ایکس فرو رفت و جمجمه‌ی او را شکست.

منابع آگاه به رویترز گفتند که مدیران ارشد در مورد خطرات ناشی از توسعه‌ی سریع موتور، همراه با آموزش ناکافی کارکنان و آزمایش قطعات هشدار داده بودند. به گفته‌ی کارمندان، بخشی که از کار افتاد و به کارگر برخورد کرد، نقصی داشت که قبل از آزمایش کشف شد، اما برطرف نشد.

موتورهای رپتور اسپیس ایکس، قدرت‌بخش موشک عظیم استارشیپ هستند. استارشیپ موشک نسل بعدی اسپیس‌ ایکس محسوب می‌شود که برای ارسال ماهواره‌ها و انسان‌ها به فضا طراحی شده است. ناسا قصد دارد در این دهه از استارشیپ برای فرود انسان روی ماه استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات