اپل علیه ادعاهای اروپا درمورد اپ استور موضع گرفت

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
نمای بیرونی ساختمان دفتر مرکزی اپل
اپل درخواست کرده است که در قوانین سخت‌گیرانه‌ی جدید اتحادیه‌ی اروپا بازنگری شود.
تبلیغات

اپل به تصمیم اتحادیه‌ی اروپا که براساس آن اپ استور با تعهدات جدید سخت‌گیرانه مواجه خواهد شد، اعتراض کرده است. تصمیم اروپا در چهارچوب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اعلام شده است.

DMA یکی از چند قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا است که برای محدود‌کردن قدرت شرکت‌های فناوری و کمک به ایجاد زمین بازی مساوی طراحی شده است. این قوانین باعث می‌شود شرکت‌ها فقط براساس شایستگی محصولات و خدمات خود رقابت کنند.

به‌گزارش رویترز، اپل استدلال می‌کند که برخورد اروپا با اپ استورهای مک، آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل تی‌وی به‌عنوان فروشگاهی واحد اشتباه است؛ زیرا آن‌ها جدا از هم هستند و برای یک پلتفرم و نوع دستگاه خاص خدمات ارائه می‌دهند.

کمیسیون اروپا آی‌مسیج را به‌عنوان «سرویس ارتباطات بین‌فردی مستقل از شماره» که مستحق بررسی است، علامت‌گذاری کرد. این می‌تواند اپل را مجبور کند تا سرویس پیام‌رسانی خود را با دیگران «تعامل‌پذیر» کند. اپل با این موضوع نیز مخالف است.

قانون DMA توانایی رسیدگی به شکایات مهم شرکت‌هایی مانند اپیک گیمز و اسپاتیفای از اپ استور را دارد. اپل اخیراً اعلام کرده است که اپ استور ماهانه ۱۲۳ میلیون کاربر فعال در اتحادیه‌ی اروپا دارد.

متا و تیک‌تاک نیز پرونده‌هایی را تشکیل داده‌اند تا با قانون DMA مخالفت کنند. پرونده‌ی اپل جزو آخرین جبهه‌هایی است که این شرکت در آن در حال مبارزه با رگولاتوری‌های اروپایی است.

اپل همچنین درگیر مناقشه‌ای طولانی‌مدت بر سر مالیات معوقه‌ی ۱۳ میلیارد یورویی (حدود ۱۴٫۱میلیارد دلار) در ایرلند و نیز تحقیقات مرتبط با Apple Pay و سیاست‌های اپ استور است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات