اپل به اعمال «تاکتیک‌های قلدرانه» متهم شد

شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
لبخند تیم کوک / Tim Cook از نمای نزدیک
یک توسعه‌دهنده پس از تأیید نشدن اپلیکیشن جدیدش در اپ استور، اپل را به اعمال قلدری متهم کرد.
تبلیغات

در ابتدای سال ۲۰۲۴ قرار بود که کاربران گوشی آیفون بتوانند از اپلیکیشن تقویم Hey Calendar استفاده کنند؛ اما تقریباً پس از گذشت ۷۲ ساعت از اعلام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید تقویم، دیوید هاینمیر هانسن ایمیلی مبنی بر تأیید نشدن این اپلیکیشن برای انتشار در اپ استور دریافت کرد.

اکنون کاربران جدید از طریق اپلیکیشن نمی‌توانند در برنامه‌ی Hey Calendar ثبت‌نام کنند و امکان ثبت‌نام فقط ازطریق مرورگر فراهم است.

قوانین اپ استور بیشتر ارائه‌دهندگان خدمات پولی را ملزم می‌کند تا امکان ثبت‌نام در داخل برنامه را فراهم کنند. اپل با این کار مطمئن می‌شود که کارمزد ۳۰ درصدی خود را از سازندگان اپلیکیشن‌های پولی دریافت می‌کند.

هانسن در پلتفرم ایکس توضیح می‌دهد که تأیید نشدن اپلیکیشن برای انتشار در اپ استور توهین‌آمیز بوده است؛ چرا که اپل چهار سال پیش هم اپلیکیشن اصلی این شرکت را که سرویس ایمیل بود، تأیید نکرد. در پست هانسن در ایکس آمده: «همان تاکتیک قلدری دفعه‌ی قبل.»

اختلاف اپل با Hey از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و سازنده‌ی مک بوک و اپل واچ پیش‌تر هم با انتشار سرویس ایمیل این شرکت در اپ استور مخالفت کرده بود. البته مشکل با ارائه‌ی یک پلن رایگان سرویس ایمیل توسط Hey برطرف شد و کاربران سیستم عامل iOS می‌توانستند اپلیکیشن ایمیل این شرکت را از اپ استور دانلود کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات