شرکت زیراکس بیش از ۳ هزار کارمند را اخراج می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
زیراکس / Xerox
زیراکس قصد دارد ۱۵ درصد از نیروی کار خود (۳,۰۷۵ نفر) را به‌دلیل تغییر مدل عملیاتی شرکت، از کار برکنار کند.
تبلیغات

چهارشنبه، ۱۴ دی، شرکت زیراکس اعلام کرد که ۱۵ درصد از نیروی کار خود را به‌عنوان بخشی از طرح پیاده‌سازی ساختار سازمانی و مدل عملیاتی جدید کاهش خواهد داد. این شرکت نام‌آشنا که فناوری‌ چاپ دیجیتال و مدیریت اسناد را ارائه می‌دهد، براساس اطلاعات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ دی ۱۴۰۱) حدود ۲۰٬۵۰۰ نفر کارمند داشته است.

اکنون براساس این رقم، اخراج‌‌ها حدود ۳۰۷۵ کارمند را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. سهام زیراکس پس از اعلام این خبر، بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت. براساس گزارش NBC، برنامه بازسازی این شرکت شامل ساده‌سازی محصولاتی مانند پرینتر زیراکس که کسب‌وکار اصلی آن‌ها است، افزایش کارایی در تمامی جنبه‌های خدمات تجاری در سطح جهان و افزایش تمرکز بر بخش فناوری اطلاعات و دیگر خدمات دیجیتال است.

زیراکس می‌گوید تیم اجرایی خود را نیز برای کمک به پیاده‌سازی مدل جدید بازطراحی کرده است. آن‌ها این ریزش نیروی کار را در سه‌ماهه‌ی جاری انجام خواهند داد؛ اگرچه نماینده زیراکس جزئیات بیشتری در‌این‌باره ارائه نداده است.

استیون باندروچک، مدیرعامل زیراکس، در این زمینه گفت: «تغییر مدل عملیاتی شرکت در راستای اولویت‌های همیشگی آن، یعنی توازن در ارائه خدمت و مشتری‌مداری صورت گرفته و برای شتاب‌بخشیدن در بخش محصولات و خدمات، رویکرد ورود به بازار (Go-to-Market) و بهبود بازده عملیاتی شرکت در سرتاسر جغرافیای کسب‌و‌کار ما طراحی شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات