هلندی‌ها سامسونگ را به شرکتی پیشرفته‌تر تبدیل می‌کنند

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
کارگران ساختمانی در حال ساخت لوگو سامسونگ گلکسی / Samsung Galaxy
شرکت هلندی ASML برای احداث خط تولید پیشرفته، با دو شرکت کره‌ای سامسونگ و اس‌کی هاینیکس همکاری خواهد کرد.
تبلیغات

هلدینگ ASML، تولیدکننده‌ی هلندی تجهیزات ساخت تراشه، به‌همراه سامسونگ یک تریلیون وون کره‌ای (۷۶۰ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری مشترک خواهند کرد تا کارخانه‌ای برای توسعه‌ی فناوری پیشرفته‌ی تراشه‌ها در کره‌ی جنوبی احداث کنند.

خبر همکاری ASML و سامسونگ بعد از آن منتشر شد که یون سوک‌یول، رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی برای سفر چهار روزه به قصد ایجاد «اتحاد نیمه‌هادی» بین دو کشور در هلند حضور یافت.

ASML تنها تولیدکننده‌ی دستگاه‌های لیتوگرافی فرا‌بنفش (EUV) در جهان است که برای تولید تراشه‌های بسیار پیشرفته‌‌ای مانند پردازنده‌ی آخرین سری گوشی آیفون که توسط شرکت تایوانی TSMC تولید می‌شوند، لازم است.

دو نفر از کره با دو نفر از هلند در حال امضای توافق

دفتر رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی اعلام کرد: «نوآوری تکنولوژی‌محوری که توسط ASML رهبری می‌شود، در حال تبدیل شدن به نیروی پیشران قدرتمندی برای انقلاب صنعتی چهارم در سراسر جهان است و شرکت‌های هلندی مانند ASML، زیرساخت‌های ضروری تولید، تحقیق‌وتوسعه و پرورش استعدادها را در کره‌ی جنوبی احداث می‌کنند.»

یون در روز سه‌شنبه همراه با ویلم‌ الکساندر، پادشاه هلند، به کارخانه‌ی مرکزی ASML رفت و از محل تولید تجهیزات EUV نسل بعدی بازدید کرد.

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده‌ی DRAM در جهان است که در انواع دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند. کره‌ای‌ها برای تولید تراشه‌های سریع‌تر و کارامدتر از رقبا، به ماشین‌آلات EUV وابسته هستند.

در بخش دیگری از بیانیه‌ی مذکور اعلام شده است که ASML با SK Hynix، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های DRAM در جهان، به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های خطوط تولید EUV از طریق فناوری بازیافت گاز هیدروژن همکاری خواهد کرد.

یون پیش از سفر خود به هلند به رسانه‌ها گفت: «نیمه‌ها‌دی‌ها سنگ بنای همکاری کره و هلند هستند.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات