خودروساز چینی ایکس‌پنگ: سیستم خودران ما از تسلا بهتر است

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو ایکس پنگ / XPeng در چین مدل نقره ای
یکی از مدیران ارشد خودروساز چینی ایکس‌پنگ می‌گوید سیستم خودران این شرکت عملکرد بهتری نسبت‌ به سیستم تسلا دارد.
تبلیغات

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی کرده‌اند و در بازار محلی رقیب قدرتمندی برای تسلا محسوب می‌شوند. تسلا که اهمیت زیادی به چین می‌دهد و کارخانه‌ی بزرگی در شانگهای دارد، با رقابت از سوی برندهایی مثل ایکس‌پنگ (XPeng) دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

وو شینژو، رئیس تیم فناوری خودران ایکس‌پنگ، ادعا می‌کند که فناوری این شرکت عملکرد بهتری نسبت‌ به سیستم خودران تسلا (FSD) دارد.

سیستم خودران یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروی برقی است، اما حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌های «خودران» نیز در بهترین حالت سیستمِ کمک‌راننده محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سی‌ان‌بتا، شینژو اعتقاد دارد که فناوری تماماً خودران دست‌نیافتنی نیست چون شرکت‌ها با جدیت تمام روی آن کار می‌کنند. شینژو می‌گوید دست‌یابی به فناوری خودران یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد.

مدیر ارشد ایکس‌پنگ می‌گوید این شرکت در حوزه‌ی فناوری خودران «تسلا را شکست داده» و احتمالاً تسلا هرگز نمی‌تواند در چین سیستم بهتری ارائه دهد؛ چون ایکس‌پنگ تجربه‌ی طولانی‌تر و بهتری در بازار چین دارد: «ما نباید از حضور تسلا در اینجا بترسیم. به‌نظرم هرگز نمی‌توانند از ایکس‌پنگ عبور کنند، چون ما بهره‌وری بیشتری نسبت‌ به آن‌ها داریم و مهندسان‌مان سخت‌تر از مهندسان آن‌ها کار می‌کنند.»

ایکس‌پنگ در سال‌های اخیر سیستم خودران را در شهرهای زیادی نظیر پکن، شانگهای، گوانگ‌ژو و شنژن راه‌اندازی کرده است. بر اساس ادعای رسانه‌های محلی چین، اکثر رانندگان از عملکرد سیستم ایکس‌پنگ رضایت دارند.

تسلا حضور پررنگی در بازار چین دارد، اما سیستم خودران FSD این شرکت فعلاً در چین فعال نشده است. مدتی قبل گفته شد که احتمالاً تسلا، FSD را با شهر شنژن افتتاح می‌کند؛ اما شعبه‌ی چین تسلا تمامی شایعات را رد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات