حمله گوگل به مایکروسافت: ردموندی‌ها رفتار ضد رقابتی دارند

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ساختمان مرکزی شرکت
گوگل شکایتی را علیه مایکروسافت تنظیم کرده است که این شرکت را به اقدامات ضد رقابتی متهم می‌کند.
تبلیغات

گوگل با متهم‌کردن مایکروسافت به اقدامات ضد رقابتی در بازار رایانش ابری، به سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) شکایت کرده است.

به گزارش رویترز، گوگل اعلام کرده است که شیوه‌های صدور مجوز مایکروسافت، مشتریان را از استفاده از خدمات رقیب منصرف و انتخاب مصرف‌کننده را محدود می‌کند. به گفته‌ی گوگل، مشتریان از نظر اقتصادی هیچ جایگزین مناسبی برای آژور (Microsoft Azure) ندارند.

گوگل ۶ توصیه را به CMA ارائه کرد؛ از جمله بهبود قابلیت همکاری برای مشتریانی که از آژور در کنار سایر سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین مایکروسافت را از ارائه‌‌ نکردن به‌روزرسانی‌های امنیتی برای مشتریانی که به سرویس‌های دیگر نقل مکان می‌کنند، منع کرد.

طبق گفته‌ی آفکام، کسب‌و‌کار خدمات تحت وب آمازون (AWS) و مایکروسافت آژور، ۷۰ تا ۸۰ درصد از بازار زیرساخت ابری عمومی بریتانیا را تا سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده‌اند و سرویس خدمات ابری گوگل (Google Cloud) با سهم ۵ تا ۱۰ درصد، نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها بوده است.

مایکروسافت اتهامات گوگل را رد کرده و گفته است که با ارائه‌دهندگان مستقل ابری برای رفع نگرانی‌ها و ترویج رقابت همکاری کرده است. این شرکت می‌گوید شیوه‌های صدور مجوزش منصفانه و بدون تبعیض است.

نتیجه‌ی تحقیقات CMA می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بازار رایانش ابری بریتانیا داشته باشد و با ایجاد سابقه‌‌ای برای نحوه‌ی تنظیم مقررات شرکت‌های بزرگ فناوری، منجر به تغییراتی اساسی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات