گوگل انگشت انتقاد را سمت مایکروسافت گرفت: «آن‌ها رفتار بسیار ضدرقابتی دارند»

جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سوندار پیچای گوگل / sundar pichai google
یکی از مدیران گوگل معتقد است که مایکروسافت سیاست‌هایی بسیار ضد رقابتی دارد و این به ضرر مشتریان است.
تبلیغات

گوگل علیه کسب‌و‌کار ابری مایکروسافت موضع گرفته و مدعی شده است که این شرکت رفتارهایی ضدرقابتی دارد. این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که مایکروسافت دو روز پیش گفته بود برای کاهش انتقادات چند شرکت اروپایی حاضر است برخی از سیاست‌های کسب‌و‌کار ابری خود را اصلاح کند. ظاهرا این تغییرات گوگل را راضی نمی‌کنند.

گوگل می‌گوید امضای قرارداد مایکروسافت با شرکت‌هایی به‌خصوص، نشان‌دهنده‌ی سلطه‌ی ردموندی‌ها بر بازار تجارت ابری است و از اعمال تغییراتی مطلوب توسط مایکروسافت خبر نمی‌دهد.

آمیت زاوری، قائم‌مقام واحد ابری گوگل (گوگل کلاد)، می‌گوید: «مایکروسافت قطعا وضعیتی بسیار ضدرقابتی در حوزه‌ی ابری دارد. آن‌ها از سلطه‌ی خود بر بازار تجهیزات درون‌سازمانی و آفیس ۳۶۵ و ویندوز برای مرتبط‌کردن آژور و سایر خدمات ابری استفاده و انتخاب‌داشتن را برای مشتریان سخت می‌کنند.» به گفته‌ی این مدیر گوگل، مایکروسافت با نحوه‌ی قیمت‌گذاری و محدودیت‌هایی که ازطریق امضای قرارداد در نظر می‌گیرد، نمی‌گذارد مشتریان سراغ سایر ارائه‌دهندگان سرویس ابری بروند.

مایکروسافت به سخنان مدیر گوگل واکنش نشان داده و گفته است: «ما به جامعه‌ی ابری اروپا و موفقیت آن‌ها متعهدیم.» مایکروسافت در راستای به پایان رساندن شکایت شماری از شرکت‌های کوچک اروپایی، پیشنهاد کرده که برخی از سیاست‌های کسب‌و‌کار ابری را اصلاح کند. بر اساس گزارش ویندوز سنترال، شرکت‌های کوچکی که از مایکروسافت شکایت کردند شامل شرکت فرانسوی OVHcloud و شرکت ایتالیایی Aruba و اتحادیه‌ی ارائه‌دهندگان خدمات ابری دانمارک است.

آمیت زاوری می‌گوید مایکروسافت ازطریق امضای قرارداد، جلوی شکایت منتقدان را می‌گیرد و تغییراتی را که در قالب قرارداد به آن‌ها متعهد شده است برای بقیه‌ی شرکت‌ها اعمال نمی‌کند. زاوری خواستار رویکردی کلی‌نگرانه شده است تا مایکروسافت سیاست‌هایش را برای کل صنعت تغییر دهد نه فقط برای چند شرکت خاص.

گوگل و مایکروسافت در حوزه‌های مختلفی با هم رقابت می‌کنند، با این‌حال زاوری می‌گوید انتقادات او صرفا متمرکز بر منافع گوگل نیست: «این قضیه صرفا مربوط‌به گوگل نیست. می‌خواهم خیلی شفاف بگویم که مسئله‌ی اصلی صنعت ابری است.» زاوری می‌گوید مشتریان باید در حوزه‌ی سرویس‌های ابری انتخاب‌های زیادی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات