جنگ تجاری چین و آمریکا به قلمرو شرکت‌های خصوصی سرایت کرد

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکرون | MICRON
تراشه‌ساز چینی YMTCبه‌ اتهام نقض حق اختراع از Micron شکایت کرد.
تبلیغات

شرکت تراشه‌ساز یانگ تسه (YMTC) چین، به‌دلیل نقض هشت پتنت‌ علیه رقیب آمریکایی خود یعنی Micro‌n Technology شکایت کرد.

YMTC شکایت خود از مایکرون و واحد Micron Consumer Products Group را در تاریخ ۹ نوامبر به دادگاه منطقه‌ای ایالات‌ متحده در ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا ارائه داد

طبق دادخواست YMTC، مایکرون برای جلوگیری از رقابت شرکت چینی و تصاحب سهم بیشتر در بازار، از فناوری‌های ثبت‌شده به‌ اسم YMTC استفاده کرده است. شرکت چینی می‌گوید مایکرون برای استفاده از حق اختراعات ثبت‌شده‌ی این شرکت، سهم منصفانه‌ای پرداخت نمی‌کند.

YMTC با انتشار بیانیه‌ای به رویترز گفت:

درحالی‌که نمی‌توانیم درباره‌ی جزئیات دعاوی بحث کنیم، این مورد تأیید می‌شود که YMTC اخیراً به‌دلیل نقض حق‌ اختراع، شکایتی را در دادگاه منقطه‌ای ایالات‌ متحده برای ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا علیه Micron Technology Inc ثبت کرده است. درواقع مایکرون از فناوری 3D NAND ما بهره‌برداری کرده و اطمینان داریم موضوع به‌سرعت حل خواهد شد.
- YMTC

مایکرون تراشه‌های DRAM و تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND تولید می‌کند و با سامسونگ الکترونیک در کره‌ی جنوبی و SK Hynix و همچنین Kioxia ژاپن رقابت دارد. YMTC رقیب کوچک‌تری برای این شرکت‌ها محسوب می‌شود و سال گذشته ایالات‌ متحده آن را از خرید برخی قطعات ساخت آمریکا منع کرد.

ایالات‌ متحده در سال‌های اخیر، محدودیت‌های صادراتی فناوری‌های ساخت تراشه به چین را به‌دلایل امنیتی افزایش داده است. چین ماه می اعلام کرد محصولات مایکرون در بررسی امنیت شبکه، شکست خورده و اپراتورهای زیرساخت‌های کلیدی این کشور از خرید قطعات مذکور منع شده‌اند.

چین زمانی بزرگ‌ترین بازار مایکرون بود و نیمی از درآمد ۲۰ میلیارد دلاری شرکت آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۷ ازطریق این بازار به‌دست آمد و در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ درصد کاهش یافت.

مایکرون می‌گوید به چین متعهد است. این شرکت ماه ژوئن اعلام کرد طی سال‌های آینده ۴٫۳ میلیون‌ دلار در کارخانه‌ی بسته‌بندی تراشه‌های خود در شهر Xian سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات