کدام سرویس گوگل بیشترین سرعت رشد را دارد؟

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی یوتیوب درون تلویزیون با بکگراند قرمز
موتور جستجوگر گوگل یا سیستم‌عامل اندروید اگرچه بسیار محبوب هستند و کاربران زیادی دارند اما سریع‌ترین رشد مربوط به یکی دیگر از سرویس‌های گوگل است.
تبلیغات

گوگل خدمات متنوع و بسیار زیادی به کاربران عادی، سازمان‌ها و شرکت‌های سرتاسر جهان ارائه می‌دهد؛ از موتور جست‌وجو گرفته تا سیستم‌عامل اندروید و محصولات سخت‌افزاری مثل گوشی پیکسل، همگی عضوی از خانواده‌ی بزرگ گوگل محسوب می‌شوند. البته هیچ‌کدام از این خدمات و محصولات درحال حاضر سریع‌ترین رشد را تجربه نمی‌کنند؛ طبق اعلام بیزنس اینسایدر، این عنوان به یوتیوب TV می‌رسد.

اینسایدر اطلاعات مربوط به خدمات گوگل را مستقیماً ازطرف این شرکت دریافت کرده و به‌طور خاص از ابزار داخلی موسوم‌به Magic Eye بهره گرفته تا معیارهای رشد را ردیابی و جمع‌آوری کند.

داده‌های Magic Eye نشان می‌دهد یوتیوب TV با رشد ۴۸ درصدی در فاصله‌ی بین ماه اکتبر ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳، بهترین سرویس گوگل ازنظر سرعت رشد در سال گذشته بوده است. گفته می‌شود یوتیوب TV بالاترین نرخ تعامل و پایداری را بین محصولات غول جست‌‌وجوی اینترنت به‌خود اختصاص داده و درواقع ۵۲ درصد از کاربرانش همیشه از آن استفاده می‌کنند و فقط ۸ درصد از حساب‌های سال گذشته درحال حاضر فعال نیستند.

YouTube TV که سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده، به کاربران اجازه می‌دهد ورزش، اخبار و برنامه‌های تلویزیونی محلی و زنده‌ی بیش‌از ۱۰۰ کانال را تماشا کنند. گوگل اوایل سال جاری قیمت اشتراک این سرویس را از ۶۵ دلار در ماه به ۷۳ دلار افزایش داد و به‌نظر می‌رسد از درآمد اضافه‌اش برای بهبود رشد یوتیوب TV استفاده کرده است.

گوگل به‌طور کلی برای افزایش درآمد خود از یوتیوب تلاش‌هایی انجام داده است. به‌عنوان مثال این شرکت اخیراً با جدیت بیشتر با ابزارهای مسدودکننده‌ی تبلیغات مقابله می‌کند تا بتواند درآمد بیشتری به‌دست آورد. درواقع درآمد این سرویس در سه‌ماهه‌ی گذشته نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل ۱۲٫۵ درصد بیشتر بود.

داده‌های گوگل نشان می‌دهند نرخ افزایش استفاده‌ی کاربران از تلویزیون و تبلت برای تماشای یوتیوب، درمقایسه با سایر دستگاه‌های الکترونیکی بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات