اپل با کمک مالی به بنیادهای دولتی چین، توجه مقامات این کشور را جلب می‌کند

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خنده لبخند تیم کوک مدیرعامل اپل / چهره خوشحال Tim Cook با عینک و پیراهن مشکی
تیم کوک، مدیرعامل اپل، از کمک مالی ۳٫۴ میلیون دلاری این شرکت به یکی از بنیادهای دولتی چین خبر داد.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل، صراحتاً می‌گوید این شرکت همچنان خودش را به بازار چین متعهد می‌داند. او همچنین به دستاوردهای اپل پس از ۳۰ سال حضور در بازار چین اشاره کرده و آن‌ها را گرامی داشته است.

اظهارات جدید تیم کوک در سفر غیرمنتظره‌ی او به چین مطرح شد. کوک در حالی وارد چین می‌شود که بر اساس گزارش‌های مقدماتی، استقبال ساکنین این کشور از آیفون ۱۵ به اندازه‌ی آیفون ۱۴ نبوده است و این موضوع می‌تواند زنگ خطر بزرگی برای اپل باشد؛ چون چین بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند دنیا را دارد.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال می‌گوید تیم کوک در جریان سفر غیرمنتظره‌اش به چین با شماری از مقامات ارشد این کشور دیدار کرد. وانگ وناتو، وزیر بازرگانی چین، در گفت‌و‌گو با تیم کوک اعلام کرد که دولت پکن دسترسی کشورهای خارجی به بازارش را گسترش می‌دهد و به ایجاد محیط تجاری بازارمحور متعهد است.

تیم کوک در ویدیویی که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر شد، گفته بود: «سفرم به چین، بسیار خوب پیش می‌رود.» به ادعای وال‌استریت ژورنال، کوک به یکی از مقامات ارشد چین گفته اپل متعهد است در کنار برندهای چینی به رشد ادامه دهد.

تیم کوک همچنین اعلام کرد که اپل می‌خواهد ۲۵ میلیون یوان (۳٫۴ میلیون دلار) را به بنیاد توسعه‌ی روستایی چین که توسط دولت این کشور حمایت می‌شود، اعطا کند. اپل اوایل سال ۲۰۲۳ گفته بود که به حمایت از حوزه‌ی آموزش و مقابله‌ با بحران‌های طبیعی در چین ادامه خواهد داد.

اپل سال‌ها است که در چین سرمایه‌گذاری‌های متنوع انجام می‌دهد. این کار، نوعی استراتژی هوشمندانه از سوی شرکت‌های خارجی برای برقراری روابط مناسب با دولت چین است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات