تیم کوک و مقابله‌ با ممنوعیت آیفون؛ مدیرعامل اپل با وزیر بازرگانی چین دیدار کرد

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
تیم کوک، مدیرعامل اپل، به چین سفر کرد تا شخصاً با وزیر بازرگانی این کشور در شهر پکن دیدار کند.
تبلیغات

براساس بیانیه‌ی دولت چین، وانگ وناتو، وزیر بازرگانی این کشور، در شهر پکن با تیم کوک، مدیرعامل اپل، دیدار کرده است. این دیدار مهم در حالی رخ می‌دهد که گزارش‌های متعدد به افت فروش آیفون در کشور چین اشاره کرده‌اند.

به‌نوشته‌ی رویترز، وانگ وناتو و تیم کوک درباره‌ی توسعه‌ی فعالیت‌های اپل در چین و رابطه‌ی تجاری چین و ایالات متحده سخن گفتند. وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌اش می‌گوید که دولت این کشور از حضور شرکت‌های چندملیتی مثل اپل استقبال می‌کند تا رابطه‌ی بردبرد با آن‌ها تشکیل دهد.

منابع آگاه می‌گویند که استفاده از آیفون برای کارمندان فعال در سازمان‌‌های دولتی چین ممنوع شده است؛ ادعایی که حتی واکنش وزیر امور خارجه‌ی چین را به‌دنبال داشته است. او چند هفته پیش بدون اشاره به ممنوعیت دولتی، به خبرنگاران گفت که تاکنون محدودیتی برای خرید و فروش آیفون اعمال نشده است.

چین بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا را دارد و سومین بازار بزرگ اپل ازلحاظ درآمد است. اپل هرسال ده‌ها میلیارد دلار درآمد ازطریق بازار چین کسب می‌کند. بااین‌حال، این شرکت اخیراً جایگاه نخست بازار موبایل چین را به هواوی واگذار کرده است. قیمت گوشی آیفون از قیمت گوشی اکثر برندهای چینی بیشتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات