دولت آمریکا همچنان با قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن مخالف است

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella مدیرعامل مایکروسافت درحال مصاحبه در جلوی لوگو Microsoft
سازمان دولتی FTC در آمریکا می‌گوید که قرارداد منعقدشده‌ی مایکروسافت و اکتیویژن، رقابت در صنعت بازی‌های ویدیویی را تهدید می‌کند.
تبلیغات

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) می‌گوید روی مواضع اولیه‌ی خودش برای جلوگیری از تصاحب اکتیویژن به دست مایکروسافت، تأکید دارد؛ این در حالی است که مایکروسافت ساعاتی پیش رسما قرارداد را منعقد کرد. سخنگوی FTC می‌گوید این سازمان دولتی، توافق بین مایکروسافت و یوبی‌سافت را ارزیابی خواهد کرد.

مایکروسافت در واکنش به موضع‌گیری سازمان CMA بریتانیا، ساختار قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن را اصلاح کرد. به‌موجب قرارداد جدید، حق استریم باز‌ی‌های فعلی و بعدی اکتیویژن به شرکت یوبی‌سافت داده می‌شود. FTC در حال بررسی این بخش از قرارداد است.

سازمان CMA بریتانیا صبح امروز تأییدیه‌های لازم را به مایکروسافت داد تا این شرکت بتواند بدون مشکل حقوقی، قرارداد را ببندد. نگرانی اصلی بریتانیا، انحصارگرایی مایکروسافت در حوزه‌ی بازی‌های ابری بود.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده قصد دارد ۶ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۵ آذر ۱۴۰۲) در دادگاه تجدیدنظر، استدلال‌هایش را برای جلوگیری از بسته‌شدن قرارداد اعلام کند.

FTC تأکید کرده است که روی جزئیات پرونده‌ای که برای دادگاه تجدیدنظر می‌فرستد، متمرکز خواهد ماند. سخنگوی این سازمان می‌گوید: «FTC همچنان معتقد است که این قرارداد، تهدیدی برای رقابت محسوب می‌شود.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات