AMD با خرید یکی از شرکت‌های هوش مصنوعی، برای انویدیا رجزخوانی می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو ای ام دی / AMD روی نمایشگر موبایل در بالای تراشه آبی
AMD استارتاپی آمریکایی فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی را ازآنِ خود کرد تا به رقیب بهتری برای انویدیا تبدیل شود.
تبلیغات

AMD در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که با هدف تقویت توانایی‌اش در حوزه‌ی نرم‌افزار، Nod.ai، استارتاپ فعال در حوز‌ه‌ی هوش مصنوعی را می‌خرد.

تیم قرمز در تلاش است تا با حضور پررنگ‌تر در حوزه‌ی هوش مصنوعی و ساخت پردازنده بر‌پایه‌ی این فناوری، رقیب بهتری برای انویدیا باشد.

انویدیا با بیش از یک دهه تلاش، توانسته است مجموعه‌ی پرقدرتی از پردازنده‌های هوش مصنوعی را بسازد و بخش زیادی از این بازار را زیر سلطه درآورد. تیم سبز بزرگ‌ترین برنده‌ی محبوبیت هوش مصنوعی است و ارزش سهام این شرکت در سال اخیر حدوداً سه برابر شده است.

انویدیا افزون‌بر ساخت کارت گرافیک هوش مصنوعی، نرم‌افزارهای پرکاربرد مبتنی‌بر این فناوری را نیز توسعه می‌دهد.

AMD در تلاش است تا مسیری مشابه انویدیا پیش بگیرد و با توسعه‌ی مجموعه‌ای یکپارچه از نرم‌افزارها توانایی پردازنده‌هایش را در حوزه‌ی هوش مصنوعی افزایش دهد. تیم قرمز در‌کنار خرید برندهای مختلف، روی حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز مستقیماً‌ سرمایه‌گذاری می‌کند.

AMD به جزئیات قرارداد با Nod.ai اشاره نکرده است؛ ولی داده‌های رسمی نشان می‌دهند که این استارتاپ آمریکایی تاکنون توانسته است نزدیک‌ به ۳۶٫۵ میلیون دلار کمک مالی جمع کند.

Nod.ai به تیم ویژه‌ی هوش مصنوعی ای‌ام‌دی ملحق می‌شود. این تیم اکنون ۱٬۵۰۰ مهندس دارد و امسال ۳۰۰ نیروی جدید نیز جذب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات