مایکروسافت به تصاحب نینتندو علاقه شدیدی داشته است

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
فیل اسپنسر / Phil Spencer مدیرعامل گیمینگ مایکروسافت در داخل خانه
یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ گفته که نینتندو می‌تواند به دارایی اصلی این شرکت در حوزه‌ی گیمینگ تبدیل شود.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیرعامل واحد گیمینگ مایکروسافت، علاقه‌ی زیادی به تصاحب نینتندو داشته است. او در سال ۲۰۲۰ در ایمیلی به دو نفر از مدیران ارشد بازاریابی مایکروسافت نوشته بود که «نینتندو دارایی اصلی ما در حوزه‌ی گیمینگ» خواهد شد.

اسپنسر گفته بود تصاحب نینتندو می‌تواند به نقطه‌ی عطف دوران کاری او تبدیل شود و شخصاً اعتقاد دارد که تبدیل‌ شدن نینتندو به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت، به نفع هر دو شرکت است.

ایمیل‌های سال ۲۰۲۰ فیل اسپنسر ازطریق اسناد دادگاه مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا فاش شده است. سایت ورج که به این اسناد دسترسی دارد، می‌گوید یکی از مدیران وقت مایکروسافت به اسپنسر توصیه کرده که این شرکت از تصاحب برندهای بزرگی مثل نینتندو برای افزایش تعداد کاربران استفاده کند. در آن دوران مایکروسافت به‌دنبال تصاحب تیک‌تاک بود.

فیل اسپنسر در ایمیلش گفته بود که مکالماتی با تیم رهبری نینتندو داشته است تا نظر آن‌ها را درباره‌ی تصاحب توسط شرکتی آمریکایی بپرسد و به آن‌ها بگوید که مایکروسافت بهترین شرایط را برای تصاحب نینتندو دارد.

اسناد دیگر دادگاه نشان می‌دهند که مایکروسافت به فکر تصاحب استودیوهای دیگری نظیر بانجی و سگا و اسکوئر انیکس هم بوده است. تصاحب نینتندو توسط مایکروسافت، غول ردموندی را در جایگاه بسیار پررنگ‌تری در صنعت بازی قرار می‌دهد. احتمال می‌رود این تصاحب روی قیمت کنسول نینتندو در مدل‌های بعدی اثر بگذارد.

مایکروسافت هم‌اکنون در فرایند تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد است. این قرارداد که احتمالاً در ماه‌های آینده نهایی می‌شود، دسترسی به مجموعه‌های بزرگی نظیر Call of Duty را برای مایکروسافت امکان‌پذیر می‌کند. نهادهای رگولاتوری نگران انحصارگرایی مایکروسافت پس از تصاحب اکتیویژن هستند.

برای مشاهده‌ی قیمت کنسول بازی شامل قیمت ایکس باکس و قیمت پلی استیشن می‌توانید وارد بخش محصولات زومیت شوید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات