آخرین شانس FTC برای جلوگیری از قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن هم از دست رفت

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر / Phil Spencer مدیرعامل ایکس باکس واحد گیمینگ مایکروسافت
دادگاه تجدیدنظر حوزه‌ی نهم آمریکا، درخواست FTC برای ممنوعیت موقت قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را رد کرد.
تبلیغات

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) آخرین شانسش را برای جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، از دست داد. این دومین باخت پیاپی FTC در پرونده‌ی خبرسازی است که سرنوشت قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تا حد زیادی تعیین می‌کند.

هفته‌ی گذشته قاضی دادگاهی در ایالات متحده گفت بر اساس بررسی‌ها، قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن برخلاف ادعای FTC باعث کاهش رقابت در صنعت ویدیوگیم نمی‌شود. FTC در تلاش بود تا زمان تعیین‌تکلیف یک پرونده‌ی دیگر که هنوز در جریان است، جلوی نهایی‌شدن قرارداد را بگیرد.

بر اساس گزارش ورج، کمیسیون فدرال تجارت حکمی را که توسط قاضی ژاکلین اسکات کورلی صادر شده بود به دادگاه تجدیدنظر فرستاد؛ با این‌حال دادگاه تجدیدنظر ناحیه‌ی نهم آمریکا درخواست FTC برای صدور دستور موقت ممنوع‌سازی تصاحب اکتیویژن را رد کرد. در واقع FTC در تلاش بود قبل از پایان پرونده‌ی تجدیدنظر، قرارداد را موقتاً ممنوع کند.

مایکروسافت ساعاتی پس از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر، از این موضوع استقبال کرد و گفت از اقدام سریع دادگاه ناحیه‌ی نهم برای رد درخواست FTC قدردانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید با صدور این حکم، یک‌ قدم به تصاحب اکتیویژن نزدیک‌تر شده است.

بدین ترتیب مایکروسافت می‌تواند امروز بدون هیچ‌گونه مشکل قانونی در آمریکا و پس از پایان دستور منع موقت که توسط قاضی کورلی صادر شده است، اکتیویژن را به زیرمجموعه‌ی خودش تبدیل کند.

طبق مفاد قرارداد، مایکروسافت تا سه روز دیگر فرصت دارد تا قرارداد را ببندد؛ در غیر این صورت ممکن است مجبور شود که مفاد قرارداد را مجدداً به مذاکره بگذارد و سه میلیارد دلار غرامت به اکتیویژن پرداخت کند. البته دو طرف قرارداد می‌توانند در صورت تمایل، ضرب‌الأجل را تمدید کنند.

مایکروسافت احتمالاً نمی‌تواند قرارداد را به‌صورت فوری ببندد. این شرکت همچنان با مخالفت سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) دست‌وپنجه نرم می‌کند. مایکروسافت و CMA پذیرفته‌اند که پرونده‌های قانونی علیه یکدیگر را متوقف کنند و پای میز مذاکره بنشینند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات