اینتل و انویدیا در آرم سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آرم ARM روی پردازنده مادربرد
آرم در تلاش است قبل از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام در بازار بورس نیویورک، اینتل و انویدیا را به‌ سرمایه‌گذار پشتیبان خود تبدیل کند.
تبلیغات

آرم در پی جلب نظر اینتل و انویدیا است تا این دو شرکت را پیش از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام در بازار بورس نیویورک، به سرمایه‌گذار پشتیبان خود تبدیل کند. عرضه‌ی سهام آرم قبل از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

آرم تولیدکننده‌ی تراشه نیست، اما نقش بسیار پررنگی در این صنعت دارد و بسیاری از شرکت‌ها ازجمله اپل، مشتری آرم هستند. آرم قرار بود توسط انویدیا تصاحب شود، اما مخالفت نهادهای رگولاتوری به‌دلیل ترس از کاهش رقابت، جلوی تصاحب را گرفت.

هرگونه سرمایه‌گذاری احتمالی اینتل و انویدیا در آرم باعث افزایش ارزش این شرکت می‌شود. در بحبوحه‌ی کاهش فروش تراشه و افزایش رقابت در این صنعت، آرم به‌دنبال حضور پررنگ‌تر در بازار است. این شرکت هم‌اکنون توسط گروه تجاری سافت‌بنک حمایت می‌شود.

مذاکره بر سر ارزش‌گذاری آرم همچنان ادامه دارد. انویدیا در تلاش است قیمت سهام آرم را به‌گونه‌ای تعیین کند که ارزش کلی این برند به ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار برسد. این در حالی است که مدیران آرم در آرزوی دست‌یابی به ارزش ۸۰ میلیارد دلاری هستند.

آرم قصد دارد ازطریق عرضه‌ی عمومی سهام در بازار بورس نیویورک، حداکثر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. استفاده از سرمایه‌گذاران پشتیبان نظیر اینتل و انویدیا می‌تواند باعث افزایش علاقه‌ی سایر سرمایه‌گذاران به سهام آرم شود که اتفاق مهمی است؛ خصوصا در شرایطی که عرضه‌ی سهام‌های جدید در بازار، اقدامی چالش‌برانگیز است.

اگر مذاکرات به نتیجه برسد، اینتل و انویدیا در امیدنامه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آرم حضور خواهند داشت. این موضوع می‌تواند باعث ثبات در ارزش سهام آرم شود.

ماسایوشی سان، بنیان‌گذار سافت‌بنک، شخصا وارد مذاکره شده است تا اینتل و انویدیا به سرمایه‌گذاری در آرم ترغیب شوند. او به‌دنبال افزایش درآمدهای آرم در آستانه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام است.

بر اساس آنچه تامز هاردور می‌نویسد، آرم و انویدیا با رگولاتوری ایالات متحده در تماس هستند تا هرگونه مشکل حقوقی احتمالی را که به سرمایه‌گذاری چندصد میلیون دلاری انویدیا ارتباط دارد، رفع کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات