مایکروسافت احتمالاً مخالفت بریتانیا با قرارداد اکتیویژن را نادیده می‌گیرد

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
مایکروسافت احتمالاً مخالفت سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا با قرارداد اکتیویژن را نادیده می‌گیرد و این شرکت را تصاحب می‌کند.
تبلیغات

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) ماه گذشته در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد که با تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت موافقت نمی‌کند، درحالی‌که اتحادیه‌ی اروپا موافقت رسمی را اعلام کرده است.

در همین راستا خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی آگاه می‌نویسد برد اسمیت، رئيس مایکروسافت، این هفته به لندن سفر می‌کند. اسمیت در بخشی از سفر خود با تیمی حقوقی که به نمایندگی از مایکروسافت در دادگاه پرونده‌ی اکتیویژن بلیزارد شرکت می‌کنند، گفت‌و‌گو خواهد کرد.

منابع آگاه می‌گویند یکی از ایده‌های مایکروسافت، دور زدن حکم بریتانیا و نهایی‌کردن قرارداد است. همچنین گفته شده که ممکن است مایکروسافت برای جلوگیری از جریمه‌ی مالی، تمامی بازی‌های اکتیویژن را از بازار بریتانیا خارج کند.

اسمیت در سفر هفته‌ی جاری با شماری از اعضای سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا و جرمی هانت، وزیر خزانه‌‌ی این کشور، دیدار خواهد کرد. هانت یکی از مقامات سرشناسی بود که به تصمیم CMA اعتراض کرد.

مایکروسافت در قراردادی ۶۹ میلیارد دلاری به‌دنبال تصاحب اکتیویژن بلیزارد است. در صورت نهایی شدن این قرارداد، کنترل بازی‌های محبوبی نظیر Call of Duty به دست مایکروسافت می‌افتد و همین موضوع باعث نگرانی نهادهای تنظیم مقررات و شرکت‌هایی نظیر سونی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات