مسدودسازی قرارداد اکتیویژن، «تاریک‌ترین روز» مایکروسافت در بریتانیا

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
رئیس مایکروسافت در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید تاریک‌ترین روز مایکروسافت در طول ۴۰ سال فعالیت در بریتانیا، چهارشنبه‌ی این هفته بود.
تبلیغات

سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا روز گذشته اعلام کرد که پس از ماه‌ها تحقیق سرانجام به این نتیجه رسیده است که بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به رقابت در صنعت بازی‌ ضربه می‌زند. قرارداد اکتیویژن درصورت منعقد شدن، کنترل مجموعه‌های محبوبی نظیر Call of Duty و World of Warcraft را به مایکروسافت می‌دهد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا می‌گوید با هدف حفاظت از «بازار گیمینگ ابری» با قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن مخالف است. مطابق برخی از آمارهای تخمینی، حوزه‌ی ابری تنها دو درصد از صنعت بازی را تشکیل می‌دهد.

مخالفت بریتانیا در حالی رسانه‌ای می‌شود که مایکروسافت قرارداد ۱۰ ساله با شماری از رقبای ابری خود نظیر انویدیا امضا کرده است تا نشان دهد که تمایلی به خفه کردن رقابت ندارد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت مسدودسازی قرارداد اکتیویژن «تاریک‌ترین روز» مایکروسافت در طول ۴۰ سال فعالیت در بریتانیا محسوب می‌شود.

اسمیت معتقد است که سرمایه‌گذاری در بریتانیا بسیار سخت‌تر شده و جایی نظیر اتحادیه‌ی اروپا برای تجارت بهتر است. برد اسمیت می‌گوید مایکروسافت نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در بریتانیا را مجدداً ارزیابی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات