با تغییر موضع بریتانیا، نهایی‌ شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن محتمل‌تر شد

شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد
سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در بیانیه‌ای جدید می‌گوید بسته شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن تهدیدی برای رقابت در بازار کنسول‌ها ایجاد نمی‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در تلاش برای بستن قرارداد سنگین با اکتیویژن بلیزارد، به موانع بزرگی برخورد کرده است؛ با این‌حال یکی از مخالفان جدی که توانایی جلوگیری از بسته شدن قرارداد را دارد، تا حدی تغییر موضع داده است.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در بیانیه‌ی جدیدی می‌گوید پس از تحقیقات گسترده و دست‌یابی به مقدار قابل‌توجهی از مدارک، متوجه شده که تبدیل شدن اکتیویژن به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت نمی‌تواند تهدیدی جدی برای رقابت در بازار کنسول‌های بازی ایجاد کند.

CMA مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهند ادعای انحصاری شدن Call of Duty پس از بستن قرارداد با اکتیویژن، صحت ندارد و مایکروسافت به‌دنبال چنین اقدامی نیست. با این‌حال، نگرانی‌های CMA در حوزه‌ی گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری همچنان پابرجا است. بریتانیا تا دقیقاً یک ماه دیگر، گزارش نهایی را منتشر می‌کند.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر برای جلوگیری از مخالفت نهادهای رگولاتوری با قرارداد اکتیویژن، با چند شرکت توافق و آن‌ها را به جبهه‌ی خودش اضافه کرده است. ردموندی‌ها با رقبایی نظیر Ubitus و Boosteroid و انویدیا در حوزه‌ی گیمینگ ابری، قرارداد امضا کردند و گفتند که بازی‌های سری Call of Duty را در آینده به کنسول‌های نینتندو نیز اضافه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات