تیم کوک از هیئت‌مدیره اپل برکنار می‌شود؟ (به‌روزرسانی: طرح حذف تیم کوک شکست خورد)

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در حال تفکر
یکی از سهام‌داران بزرگ اپل دو طرح پیشنهاد داد تا از حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره‌ی شرکت جلوگیری شود، اما با این طرح مخالفت شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۱۹ اسفند ۱۴۰۱): بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران اجلاس سالانه‌ی سرمایه‌گذاران را برگزار کرد. در این اجلاس مجموعا ۹ طرح پیشنهاد شد که یکی از آن‌ها جلوگیری از حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره بود. بلومبرگ می‌گوید تمامی اعضای هیئت‌مدیره‌ی اپل ازجمله تیم کوک و اَل گور مجددا برای حضور در تیم هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

خبر اصلی (۶ اسفند ۱۴۰۱): مرکز ملی حقوقی و سیاست‌گذاری (NLPC)، یکی از سهام‌داران اپل، قصد دارد روز ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) در اجلاس سالانه‌ی سهام‌داران، پیشنهاد حذف اَل گور و تیم کوک از هیئت‌مدیره را مطرح کند.

کنفرانس‌های سالانه‌ی سهام‌داران اپل همواره از اهمیت بسیاری برخوردار بوده‌اند. در این کنفرانس، به سهام‌داران اجازه داده می‌شود که درباره‌ی مسائل مختلف رأی‌گیری کنند و سراغ انتصاب اعضای هیئت‌مدیره بروند یا سایر کارهای اداری را انجام دهند.

به‌گزارش اپل اینسایدر، NLPC دو پرونده‌ی جداگانه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرده است. NLPC در یکی از این پرونده‌ها از سایر سهام‌داران اپل درخواست کرده است که علیه ال گور رأی دهند تا او در تیم هیئت‌مدیره جایی نداشته باشد. پرونده‌ی دیگر در تلاش است از حضور مجدد تیم کوک در تیم هیئت‌مدیره جلوگیری کند.

یکی از مدیران NLPC می‌گوید ال گور هرگز صلاحیت لازم برای حضور در تیم هیئت‌مدیر‌ه‌ی اپل را نداشته است و از‌این‌پس نباید جایی در اپل داشته باشد. NLPC نه‌تنها به‌دنبال جلوگیری از حضور تیم کوک در هیئت‌مدیره است؛ بلکه درخواست کرده است تا جزئیات بیشتری درباره‌ی کسب‌و‌کار اپل در چین ارائه شود.

در‌حال‌حاضر، اپل بخش زیادی از دستگاه‌هایش از‌جمله آیفون را در چین می‌سازد. اعضای هیئت‌مدیره‌ی اپل قرار است در کنفرانس روز ۱۹ اسفند درباره‌ی دو طرح NLPC رأی‌گیری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات